A régebbi DPF nélküli dízeleknél mennyire megszokott a kormolás?
Használatfüggő is. Ha sokat mentél városban rövid távokat, utána előfordulhat akkora felhő is gázadáskor a pályán, amit kikerülnek a többiek.
Aztán ez kitisztul hosszabb távon.
De láttam olyat is common railesben, aki kikanyarodott előttem, és nagy gázaal indult, hogy ne kelljen lassítanom, az aszfaltra fekete csíkot húzott. Na az szerintem már nem normális.
Egy jó állapotú CR-re nem jellemző a kormolás. Új korukban szinte semennyire, használtan jó állapotban is csak minimális füstpamacs kigyorsításkor.
Ami füstöl ott már bajnoki van.
Általában több összetevője van.
Rossz porlasztási kép, turbó elégtelen működése, szívótér kokszolódása, túlzott egr működés, turbó nyomóágán sérült a cső/cooler.
Egy is elég a füstölésre, de sokszor több is jelen van.
Emellett a helytelen/túlzott tuning is okozhat füstölést.
2005-ös CR-dízelem van, ami még Euro4-es, gyárilag DPF nélküli. Nem az első tulaj vagyok, de nem is tegnap óta van nálam. 13 éve én használom.
Fekete füstfelhő akkor sincs mögötte ha lepadlózom. Minimális ködölést éjszaka a mögöttem jövő autó lámpájának a fényében lehet látni, de ez minden. 13 éve is ilyen volt és most 360.000 km-rel (gyári bontatlan turbó, injektorok, EGR) is ilyen.
Nekem se füstöl és nem kormolt soha sem.
Pedig már 20 éves.
"Nekem se füstöl és nem kormolt soha sem."
Vagy csak nem látod, mert gázadáskor előre nézel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!