Hűtővíz alsó szint?
Indulásnál hidegen ellenőrzöd. Akkor nincs alatta akkor rendben van. Menet közben amíg felette van, addig nincs gond.
De tegyük fel, menet közben vesztetél belőle, de melegen még mindig felette van. És? Felette van, tehát eljut mindehová.
Ha este kihűl és alá megy, na akkor a következő indulásnál tudod, hogy utána kell tölteni, vagy ha akkor fokú a vesztés, akkor nem kell elindulni.
öbbet nem érdemes ezen elmélkedni. Egyébként meg a gyártók gondoltak hozzánemértőkre is, és általában toleranciával számolnak, mert mindig lesz balek, aki nem nézi meg, és alá megy.
"A vízhőfok rendben van. "
Nana! Vn olyan típus, ahol lent a gomba helyén még van víz, a hengerfejekbe (igen, V motorról van szó) meg már nem jut elég, és szépen megüli magát.
"így nem igazán sikerül 2 csonthideg egzakt összehasonlítást végezni. "
Autómotorról van szó, nem precíziós műszerről. Hidegen feltöltöd maxig, aztán ha lemegy minimum alá, és mondjuk 1 hét után 1 litert rá kell tölteni, hogy megint maximumon legyen, akkor fogy. Kb. ilyen a lépték. Vagy ha másnapra lemegy a minimum alá.
Sosem millimétereket hasonlíthatunk. Ha meg ellenőrizni akarod a rendszert, arra megvannak a megfelelő műszerek, amivel nyomáspróbázhatod. Ott kiderül, hogy ereszt-e.
Na, igen.
Összességében rendkívül elcseszettnek tartom az autók hűtővízkörét. Teljesség igénye nélkül:
- 2 tökéletesen vízszintes felületet akar tökéletesen tömíteni a gyártó (hengerfej - blokk). Én biztos valami bordázott, meg kiálló elemeket tartalmazó megoldást alkalmaznék, ami sokkal kevésbé lenne érzékeny az eltérésekre.
- ennek ellenére a 2 elem között vizet vezet át, megnyitva a lehetőségét, hogy hibás tömítés esetén kapcsolatba kerüljön az égéstérrel. Ehelyett szét kellene ágaztatni már a blokk előtt és külön-külön körön bevezetni a hengerfejbe, meg a blokkba, a kettő közötti átvezetés nélkül.
- hűtővízszint kijelzés nincs, vízhőfok kijelzés újabban nagyon fapados, kb 15 fokonként lépteti a mutatót, még butább típusokon még mutató sincs, 110 fok körül kigyullad egy lámpa. Igenis fontos lenne látni pontosan a hőfokot, már abból látszik a tendencia, vagy pl ha közel van már a kritikushoz és akkor nem az autópálya közepén szól.
Értem én, hogy alaphelyzetben tökéletesen elég a 2 vonal a kiegyenlítőtartályon, meg a hideg víz, meleg víz lámpák, de pont a kezdődő zavarnál ezek semmit sem fognak segíteni, csak ha már megvan a baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!