Miért ad közepesen erős súrlódó fémes hangot az első fékem?
Az autót használom, de van, hogy időként 1 hetet is áll (nem garázsban). Havonta körülbelül 1000 km-t megyek vele. Jellemző rám, hogy nem fékezek nagyokat, hanem inkább gurítom az autót egy településre, kereszteződésre, ha ezzel nem akadályozok mást természetesen.
A tárcsámnak alig van válla, a fékbetét pedig legalább 40%-os. Azt a tippet kaptam, hogy túl sokáig sokszor állt és rozsdásodás miatt van ez. Próbáltam vele többször nagyobbakat fékezni, de ugyanúgy jelentkezik. Mikor bemelegszik a fék, akkor azért halkul. Lehet el kellene mennem egy hosszabb útra, ahol intenzíveket fékezek és attól megjavulna, de ez nem tudom ehhez mekkora távolság és hány intenzív fékezés kellene. Féktisztítót befújtam a tárcsára, és betéthez, de nem tapasztaltam változást (ez nem leszerelt keréknél, vagy fékbetétnél történt.)
Gondolkodtam veszek új betéteket, nem drága játék, csak ha a tárcsa okozza, akkor nem sok értelme lenne. Kíváncsi lennék mások véleményére és tapasztalatára ezzel kapcsolatban.
Gyenge minőségű betétnél szokott ilyen lenni(vagy pl. Boschra szoktak panaszkodnak, hogy túl kemény a betét, ezért hangokat ad)vagy esetleg túlmelegedett, megégett a betét és akkor beton kemény lesz, az is simán okozhat hangokat, akkor csere.
Ha viszont első pár fékezés után megszűnik a hang, akkor a felületi rozsda okozza, az akkor normális.
#1: Köszi, meg fogom próbálni!
#2: Megpróbálom, amit az egyes ajánlott, de azt gondolom nem fog beválni. Először is amiatt, mert már azért mentem azóta pár száz km-t és fékeztem normálisan. Ezen kívül, amikor "túlmelegedett" korábban , nagyvárosi sok fékezésnél, sima gurulásnál is volt, hogy be-be búgott (mint mikor összeér két fém). Ezt 8-10e km ezelőtt vettem észre először. Valószínűleg akkor a hőtágulás miatt a fékbetét összeért már bizonyos esetekben (talán a tárcsa is hullámos picit passz) és amiatt van ez az egész, amiről te is írsz.
Nem tudom sajnos milyen betét van benne, de nem lehetelten, hogy Bosch. Arra gondoltam én Zimmerman-t, SKF-et vagy TRW-t rakok helyette. Van is ezzel kapcsolatban kérdésem, hogy az igazi különbség mondjuk e között a kettő között micsoda?
Csökkent porzást látok csak, de gondolom akkor magasabb hőmérsékletet is kibírhat a fékbetét, vagy mi más? Tudsz erről valamit? Egyáltalán mikre figyeljek, mit kerüljek?
#5: Persze nagyon jót fogok venni, ezt még az előző tulaj rakta fel. 40k van már az első fékbetétben, szóval lehet látni, mennyire finoman kezelem a gépet. Időnként persze azért adok neki, de csak üzemmeleg állapotban.
Lenne még 2 kérdésem:
1, Ez a gyári nem gyári dolog érdekes számomra. Azért, mert tegyük fel az autó egy BMW és megveszed rá a gyári fékbetétet. De ugye azt is gyártja valaki, lehetséges éppen az ATE vagy a TRW, akárki. Tehát van egy beszállítója az adott gyárnak, de lehet több is. A különbség szerintem csak az, hogy az adott márka legjobb minőségű fékbetétét szállítják nekik. Szóval lesz egy nagyon jó minőségű TRW fékbetét, de nem TRW lesz ráírva, hanem BMW. Arról nem is beszélve, hogy az árakban igen nagy különbség lehet, holott a valóságban meg csak a címkézés más. Ezt jól gondolom? Úgy tudom egyik autógyártó sem gyárt alkatrészeket, vagy igen keveset. De nem tudok mondani egy példát sem.
2, Valamikor féknyerget is akarok cserélni, mert már nincs szép állapotban. Gondolkodtam felújításon is láttam, hogy meg lehet azt szépen csinálni, van hozzá felújító szett. De nem tudom van-e értelme. Létezik olyan féknyereg, ami idővel nem színeződik (rozsdásodik) el, ugyanez a féktárcsánál is érdekelne. Ha igen mit kell keresnem, milyen szavakkal jelzik ezt? Szeretném, ha minél igényesebben nézne ki az autó.
#6 Vannak youtubeon erről videók, a gyárit külön az autógyárnak gyártják a külön igényeihez képest, extra ellenőrzéseken megy át, ezért megy a kukába pár db, ami nem sikerült olyan jól, ezért ennyivel drágább. Tehát van különbség az utángyártó saját néven kiadott és az autógyár gyárija között, de őszintén nem éri meg a 4-szeres ár, nem 4-szer jobb az autógyártól venni. Bármelyik nevesebb gyártól veszed amiket írtam, akkor az jó minőségű lesz. A névtelen márkákat viszont kerülni kell.
Féknyerget nem nagyon nézegettem mennyi a különbség árban a felújítás és az utángyártott között, de gyanítom, hogy hasonló árban vannak, ha szakember újítja fel. Autóalkatrész boltban dolgoztam, azért vettek a szerelők féknyergeket, szóval szerintem az a könnyenb megoldás. Abból is neves márka és jó lesz. Viszont ha nincs baja, dugattyú jól jár és nem folyik, akkor nem cserélném, mert minek. Úgyis újra kell a csúszkákat zsírozni és jó az. Az is szakszerűen van megcsinálni, akkor nem is kell cserélni. Az is akkor szokott csak megszorulni, ha nincs cserélve a fékfolyadék és a benne lévő víz miatt rozsdásodik a dugattyú mellett, ezért megszorul. Azt nem érdemes olyankor javítgatni, az tuti csere.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!