Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Helikopterekben hogyhogy nem...

Helikopterekben hogyhogy nem alkalmaznak katapultülést?

Figyelt kérdés

Nyilván elsőre hülye ötletnek hangozhat, hisz a katapultálást követően azonnal feldarabolná a rotor a pilótát. De ezt ki lehetne küszöbölni olyan mechanizmussal, hogy a katapultálás első fázisaként lerobbantja a rotorlapátokat a gépről így a pilóta katapultálásának már nem lenne akadálya.

Eddig hogyhogy nem alkalmaztak ilyen módszert?



febr. 17. 13:44
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Mert ez még rajtad kívül senkinek nem jutott eszébe.


Oh wait:


[link]


Amúgy a helikopter piszok nehezen tud lezuhanni. Ha leáll a motorja, az autorotáció erősen fékezi a zuhanást. Majdnem úgy működik egy ejtőernyő.

febr. 17. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Csak az oroszoknak van a Ka-50-ben és Ka-52-ben....

Amúgy meg felesleges baromság.


Katonai helinél ha találatot kap akkor jó eséllyel nem sokat ér már.

+ elég bonyolult is: előtte le kell "robbantani" a rotorokat.

Motormeghibásodás esetén a fent említett autorotácio miatt simán le lehet tenni a gépet.


A civil heliknél a balesetek 99%-a meg emberi mulasztás/pilótahiba.


Fának, oszlopnak, egymásnak, hegynek mennek stb...

Földhözcsapják, felszálláskor oldalraborulnak...

Ezek ellen nem igazán védene a katapult :D

febr. 17. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Ez nem egészen igaz, olvastam már zuhanásról. Ugyanis, volt, hogy leállt a farokrotor, és emiatt már szinte azonnal zuhant is le! Úgy tűnik, hogy annak a leállása sokkal veszélyesebb, mint a főrotoré.

Egy tény: Magyarországon 5-10 évvel ezelőtt 9 mentőhelikopter volt, ebből 20 éves időintervallumban 3 potyogott le belőle. Összességében elég sok helikopterbaleset már Magyarországon a csekély számukhoz viszonyítva.

febr. 17. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ne a számot nézd, hanem az üzemórát.

Nyilván minden alkatrész előbb utóbb megadja magát.... és igen, a farokrotor elvesztése végzetes. Ha az megszűnik akkor maga a helikopter test elkezd a főrotor irányával megegyezően bepörögni.

febr. 17. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Azért, szerintem üzemóra tekintetében is eléggé gáz a dolog, mert olyan sok helikopter nincs Magyararországon. (A jövőben meg inkább kevesebb lesz, mert pl. sok feladat drónokkal is megoldható, amit korábban helikopterekkel végeztek.)
febr. 17. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Azért nincsen mert a helikopter fölött forog a propeller . Felfelé nem tud katapultálni .
febr. 18. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!