Menetrögzítő kamerát be lehet kötni fixen az autóba?
Nekem a napi használós autómnál ez úgy van megoldva hogy a belső visszapillantó mellett ott a kamera. A tápkábel középen a tető kárpit alatt el van vezetve szépen az oszlopburkolatig, ott a burkolaton belül van a kábel ami lemegy egészen a műszerfalig ahol a burkolat vége van ott volt nekem akkora üreg hogy a kábel USB csatlakozóval együtt átférjen így a kesztyű tartót kivettem és mögötte végig el van vezetve egészen a középkonzolig ahol a lábtérnél szépen kitudtam vezetni és oldalt van egy öntapadós kábelvezetővel odavezetve a szivargyújtó aljzatig, és ott bedugom meg kihúzom.
Egyébként azt tervezem hogy a szivargyújtóról lehúzok 2 szálat amire párhuzamosan rákötök vagy egy USB-s aljzatot ami kimondott autóra való és 12Voltról alakít 5 Voltra ahogyan kell és azt a középkonzol mögött fogom elhelyezni belül ahol nem is látszik, nincs útba és arra lesz rácsatlakoztatva és valahova csinálok egy kis kapcsolót hogy szükség esetén ki-be tudjam kapcsolgatni, meg plusz biztosítékot kötök majd rá.
De idáig még nem jutottam el.
Viszont a hétvégi autómnál ott visszapillantós menetrögzítőm van ami utólagos még az előző tulaj műve ez. Ott szintén így van elvezetve a vezeték ahogyan írtam, annyi különbséggel hogy a vezető oldal felé megy el egészen a biztosítéktábláig. Ott a biztosítéktábla mögött be van kötve egy átalakító ami 12 voltból csinál 5 voltot de direktbe va kötve a kamerára tehát nincs se USB se semmi, és az van rákötve a bizti táblára ahol neki ki lett alakítva egy külön biztosíték készlet.
Ez gyújtás áramra van kötve ha van gyújtás akkor kamera bekapcsol, ha levesszük akkor ki.
De szerelve van be egy főkapcsoló neki amivel ha akarom teljesen áramtalanítom és akkor kapcsolom be amikor akarom. Ügyesen megvan oldva abba is.
A saját töltőjéről megy mindegyik, úgy hogy a töltőt kell bekötni a rendszerbe.
De szerintem meg olyan kicsi az áram felvétele hogy nem meríti le az akkut. Kb annyit fogyaszthat mint egy telefon.
Egy ilyet köss direktre és ebbe dugd.
Persze! Kb 10 éve így használom. A biztosítékdobozben kerestem egy üres, gyújtásra aktív helyet. Kapott egy 5A-es biztosítékot és onnan vittem neki áramot. A műanyag burkolatok alatt van szépen elvezetve, nincsenek lengedező kábelek. Ahogy ráadom a gyújtást, egyből automatikusan kapcsol a kamera. Amikor leállítom, kikapcsol. Az, hogy itthon a garázsban nem vesz, az engem egyáltalán nem zavar.
10 év alatt semmi problémát nem okozott ez a megoldás. A szivargyújtóból a csatlakozó ki-be húzigálását és a lengedező kábeleket kb az első két nap után untam meg, engem nagyon zavart.
Van elég szabad biztosíték minden autóban, ennek a bekötése nem komplikált.
A kábel elveztése egy kis pepcselés és némi szépérzék kérdése.
Ahogy #6 írta a gyújtás (15) köréből ágaztasd le.
Semmi szükség arra, hogy éjszakai sötét garázs képét megörökítse.
Különben is, a szivargyujtóra bármikor szükséged lehet. (telefontöltés, kompresszor,bármi)
#8.
Amit leírtál, az valóban ilyen egyszerűen megoldható.
Kis kiigazítás, csupán a rend kedvéért:
Az autóban nem földelés van, hanem testelés (ez általában a karosszéria fémszerkezete) a feszültséget pedig gyujtás áramkörről lehet levenni a kamera működtetéséhez.
Az elsőt a 31. a másodikat a 15. számon lehet megtalálni.
(Bosch számozás)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!