Lehet valami baja az autónak, amiért a párom így indította be?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez gyakorlatilag egy betolás. Nem tanítottak meg betolni, amikor jogsiztál, legalább az elméleti tanfolyamon nem mesélték el, mi az, és hogy kell? Berakod kettesbe, valaki megtolja, amikor megvan a lendület, nyomod a gázt és leugrasz a kuplungról.
Ugye hogy indul be egy belső égésű motor? Meg kell forgatni a főtengelyt, hogy elkezdjen mozogni a dugattyú, és ha van gyújtás, elkezdi égetni az üzemanyagot, és onnastól magától megy. Hogy forgatják meg a főtengelyt? Amikor a slusszkulcsot forgatod, akkor az önindító, ami gyakorlatilag egy villanymotor megforgatja. Berúgós motoroknál a berúgó karral forgatják meg. Nagyon régen ugyanezt csinálta az autóknál a kurbli.
Betolásnál meg az történik, hogy ugye a motor forgatja normál esetben a kereket, de a guruló autónál a guruló kerekek indítják meg a motor forgását. Ezért mondják is, csak tán nem magyarázzák el az okát, hogy ha lejtőn lefele mész gázadás nélkül, motorfékkel, akkor nem fogyaszt az autó, ez még az okos injektorok előtt is igaz volt, mert amint lefulladna, a lejtmenetben guruló kerekek "berúgják".
Szóval ez egy teljesen oké elindítási mód LENNE. Egy valami van, ami miatt nem szabad akármilyen járművel csinálni: ha van benne katalizátor. Mert ilyenkor elégetlen üzemanyag kerülhet a katalizátorba, ami később elolvad vagy akár fel is robban. Persze egy-egy, ügyesen elvégzett indításnál nem fog egyből tönkremenni a katalizátor, de katalizátoros autót-motort NEM TOLUNK BE. És erről a figyelmeztetésről konkrétan tudom, hogy benne van az elméleti tananyagban, ha a műszaki háttér nincs is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jó esetben az idősebbek adják át az ilyen kis praktikákat az ifjaknak. Most apád tanulhatott volna a pasidtól, ha nem lenne ilyen szűk látókörű.
A katalizátoros duma ez esetben baromság, akkor lehet némi alapja, ha kilométereken át rángatják az autót, mert nem hajlandó beindulni. Ebben az esetben semmi kárt nem okoz a behúzás/betolás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Egy valami van, ami miatt nem szabad akármilyen járművel csinálni: ha van benne katalizátor."
Ez így -teljesen általánosan- nem valós. Akkor nem szabad a katalizátoros autót betolással elindítani, pontosabban hosszasan tologatni, ha gyujtáshiba miatt nem indul be. Akkor kerül elégetlen üzemanyag a katalizátorba.
Egy olyan autónál, amiben csak az akksi gyenge ugyanolyan hatású az önindítózás és a betolás (megfelelő sebességfokozat megválasztással). Ahogy Te is írtad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#4 Köszönöm a pontosítást. Én speciel nem szoktam betolni, mert a mostani autónkban nem gyenge az akksi (előzőt is csak télen kellett), a motoromról meg szerintem lerepülnék, ha megpróbálnám, nem merem kipróbálni.
De nagyon köszönöm, hogy ezt hozzátetted, én is tanultam belőle.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy ideig egy északi országba éltem, ahol gyakran volt nappal is -20 fok alatt. Ilyenkor mindig be kellett tolni a disel autót, nem lett semmi baja.
Később tetettem bele motorolaj fűtőszálat.
Onnantól nem volt vele gond.
Fiat- az olaszoknál nem szokott ilyen hideg lenni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Apád nem tartja karban a verdáját, és azt adja oda a lányának, és még pattog is utána?
Vagy a generátora döglött, ha még friss az akku, akkor menthető.
Ha már régi, kinyúlt az is. :(
Párod vegyen egy autót, faternak meg jobb nyugtatót feliratni.
Tipikus lányos apuka, a bolond fajtából. :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!