A súly-lóerő arány többet nyom a latba mint pusztán csak a lóerő?
Figyelt kérdés
Megpróbálom érthetően megfogalmazni, remélem sikerül.
Tehát attól, hogy egy autó több száz lóerős, (400-500) de mellé nagy súly párosul, például egy Mercedes/BMW SUV modell kevésbé lesz "veszélyes" és könnyebben kordában tartható mint egy nagyon könnyű, tegyük fel Formula Renault versenyautó a maga 192 lóerejével és 550 kilójával pilótástól?
Mindezt azért kérdezem, mert a legtöbb ember hajlamos elájulni, ha meghallja, hogy az adott járgány 500 lóerős, viszont azt senki nem kérdezi, hogy mennyi a kocsi önsúlya... Míg egy (szerintem) brutálisabb "kis" versenyautót elintéznek egy legyintéssel, miszerint: "még 200 lóerős sincs, és amúgy is csak suhancok vezetik..."
2024. febr. 3. 13:19
11/15 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sőt... azt se felejtsük el, hogy a katalógusban a főtengelyen mért teljesítményt adják meg, ami a kerékig azért jelentősen veszíthet az értékéből. Pl. négykerék meghajtásnál többet veszít, mint kétkeréknél. Az elsőkerekes pedig szintén nem tudja úgy átvinni a teljesítményt az aszfaltra, mint egy hátsókerekes.
12/15 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11 Meg azt se felejtsük el, hogy amit sokan "erőnek" akarnak hívni, az a kisebb fordulaton kifejtett nyomaték, nem is a lóerő. :D
13/15 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen. A nyomaték jó dolog, nem kell annyit váltogatni. Viszont gyorsulásnál a lóerő számít.
14/15 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#13 Ez hatalmas vita, főleg motorosok körében, hogy akkor most lóerő vagy nyomaték. Én is lóerőre teszem a voksom. Bizony számít, nem is keveset. Már ha tudja az ember úgy pörgetni, ahogy az adott motort kell. De nagyon sok műszaki analfabétának a nyomaték számít, mert nem tudja, hogy kell használni, amit megvett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!