A fogyasztás csökkentése valahol az indítás előtt, a garázsban kezdődik. A guminyomást megfelelő értékre kell állítani. Alacsonyabb nyomásnál növeli a fogyasztást és bizonytalanul mozog az autó. Magas nyomásnál csökken a fogyasztás és a túlélés esélye is, mert kisebb az autó tapadása. A tetőcsomagtartót, antennán lógó kindertojást (már vagy 20 éve nem divat, de ha mégis), díszantennát, satöbbit le kell szerelni. Növelik a légellenállást. Szét kell nézni az utastérben és a csomagtartóban, ha "múlt hétről ittmaradt az az üres almásláda, de majd kiteszem"-hez hasonló jelmondattal bennemaradt felesleges dolgokat ki kell dobálni (jó néhány kg-ot meg lehet vele takarítani). Még mindig nem mész sehová, megtervezed, merre fogsz menni. Ha tudod, kerüld el a várost, olyan utakat keress, ahol tudsz egyenletes sebességgel haladni, mert akkor fogyaszt az autó a legkevesebbet (meg akkor, ha áll, de akkor minek van? :-) Csak most jön az indítás - igaz, ott még többet lehet spórolni. Az autónak akkor jó, ha üzemi hőfokon van. Olyankor fogyaszt a legkevesebbet, mert az üzemanyag nem csapódik le a hideg fémfelületeken, ezért a teljes beadagolt üzemanyag-mennyiség el tud égni a hengerben. Így nem kell a szívató. Az olaj melegen jobb kenőhatást fejt ki, kisebb a súrlódás. A cél tehát az, hogy a motor minél hamarabb elérje az üzemi hőfokot. Ezért nem kell egyhelyben járatni az autót, hanem indítás után kevéssel el kell indulni, mert terhelés alatt gyorsabban melegszik. Nem szabad azonban nagyon pörgetni - általában a megengedett fordulatszám felénél nem szabad tovább húzatni, mert hidegen nem szereti az olyat. Ha csak városban használod az autót, megpróbálhatsz hűtőtakarót feltenni. Új autókra nem lehet kapni, ha nagyon ügyes vagy, vághatsz kartonpapírból, de nehéz feltenni. Mindenesetre ha sikerül, megéri, mert sokkal gyorsabban melegszik be a víz - de országúti menetben nagyon gyorsan forralja a vizet. Felkapcsolni hamar kell, nem szabad alacsonyabb fokozatban pörgetni az autót, mert olyankor szeret sokat fogyasztani. Annyira viszont ne kapcsolj fel hamar, hogy csörögjön vagy erőlködjön a motor, mert akkor is sokat fogyaszt. Arra pedig mindig gondolj, hogy a motor által megtermelt energiát ne pazarold el a semmibe. A fékezés ilyennek számít, mert felgyorsítod az autót, a mozgási energiából meg a végén csak a fék felmelegedése marad. Ezért aztán fékezés helyett igyekezz gurulni vagy motorfékezni. Motorfék esetén a modern, befecskendezős autók nagyon keveset fogyasztanak, mert a vezérlőelektronika lekapcsolja az üzemanyag-ellátást, egészen az alapjáratinál kicsit magasabb fordulatszám eléréséig. Olyankor pedig nem fogyaszt a motor - de a fékhatása jó nagy. Ezért érdemes inkább visszakapcsolgatni. A gázpedállal is óvatosan kell bánni, nem kell padlógázzal gyorsítani, mert akkor csak feleslegesen túldúsítja a keverékképző berendezés a keveréket. A légkondit pedig amíg nem muszáj, ne használd, mert az is szereti megdobni a fogyasztást.