Opelesek! Miből készült a H astra? :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Acél.
Minden modern autónak jobban törik az eleje, hogy elnyelje az ütközés energiáját.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A különbség annyi, hogy az opel totálkáros lett és életveszélyes lett, a suzuki elejét pedig 3 millióból rendbehozzák gyári szinten.
A suzukiban eltörtek a műanyagok és elnyerte az energiát az energiaelnyelő.
Az opelben az energiát az alváz nyelte el, tele van mikrorepedésekkel
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mit kell nézni?
Sima ráfutásos baleset. Elől több az alkatrész, több minden törik. Egyik sem sérült vészesen. javítják aztán kész
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Túl messzemenő következtetéseket nem vonnék le az esetből. Az autónak az eleje és a hátulja nem egyforma. Az autó hátsó sarka már a karosszéria szerkezeti része, ebből adódóan elég merev és erős. Elöl viszont a főbb energiaelnyelő nyúlványok a kerék vonalától beljebb helyezkednek el, ezért ilyen kis átfedésű ütközésnél nem az nyeli el az energiát, hanem először rommá törik a sok műanyag (lökhárító, lámpák, mosótartály, doblemez...), majd utána a nem szerkezeti lemezek, mint a géptető és a sárvédő, majd kb. a kerék elejének vonalától indul a karosszérianyúlvány szélső része, ami ténylegesen az energia elnyelésére szolgál. Íme:
Simán lehet egyébként, hogy az Astrában elment kicsit a hátfal, csak a műanyag lökhárító visszaállt a normál formájára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!