A lefújószelep, megkerülő szelep, bypass szelep illetve a wastegate szelep között mi a különbség?
Wastegate = bypass = megkerülő szelep. A kipufogógázt engedi el a TURBINA elől, így szabályozva vele a turbó teljesítményét. Lehet vele töltőnyomást, és felső fordulatszámkorlátot szabályozni, de a szívócsőben fellépő nyomáshullámok elengedésére alkalmatlan, amit a fojtószelep hirtelen zárása eredményezhet.
Lefújószelep: egy nyomástartó (vagy ez esetben eleresztő) szelep, ami egy előre beállított nyomás felett nyit, és elengedi a levegőt a KOMPRESSZOR után (a fojtószelep előtt). Lehet vele max. töltőnyomást is állítani, de leginkább benzinmotorokban a kompresszor károsodását akadályozzák meg vele a fojtószelep hirtelen zárása során felépülő nyomáshullámok miatt.
Mindkét szelepnek van full analóg, manuálisan állítható változata, és elektromosan vezérelt verziója is.
Köszönöm a válaszokat.
Ezek szerint az utólagosan beszerelhető tekerős manuális turbónyomás szabályozó szeleppel a lefújószelepre vagyunk hatással?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!