Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyiből jön ki reálisan egy...

Mennyiből jön ki reálisan egy kicsi autószerelő akna?

Figyelt kérdés

Kérem komoly válaszokat írjatok csak! Szeretnék egy aknát olajcseréhez meg kisebb munkákhoz, de fogalmam sincs milyen az építőipar helyzete jelenleg. Amire gondoltam :

hossz: 250 cm (50cm lebújni létrán és 200 szerelgetni)

mélység: 160 cm (én 185 cm vagyok)

szélesség : 80 cm így könnyű ráállni mert nem túl széles

Ez mennyiből jönne ki kompletten? Kiásni, lebetonozni, kitölteni lefedni fatuskókkal? Köszönöm


2024. jan. 7. 21:05
 1/8 anonim ***** válasza:
2024. jan. 7. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
A legelső lépés meg kell nézni van-e talajvíz.
2024. jan. 7. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Aha. És ha van azt el kell vezetni?
2024. jan. 7. 21:28
 4/8 anonim ***** válasza:
68%

Meg a 160 centi mélység az kicsi.

Legalább 180 legyen és legfeljebb teszel be fából magasítót, de nem igen kell.

Így is kb 15 centire lesz a kocsi alja.

De olajcseréhez felesleges akna.

Nekem van akna , de csináltam palló deszkából felállót, ezzel ha rámegyek akkor 25 centit emel a kocsin és akkor már tökéletesen aláférek.

2024. jan. 7. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Hát én 2022-ben szántam rá magam, hogy végre megcsináljam. Annak idején a garázs alján kihagyták a betonozásnál az aknak helyét. Egy vas keretet betonoztak körbe. A keret belső része meg egy vaslemezzel volt lefedve. Ami persze már szét volt rohadva, mert alatta csak a puszta föld volt.

Kiásni nem volt egyszerű, mert nem csak fölt volt alatta, hanem konkrétan minden szemét. Szó szerint a kommunális hulladékot oda szórták. Találtam tejeszacskót 1979-ből, csirkacsontokat, fagyis, cigis dobozt, stb. Aztán az összes építési törmeléket és a megmaradt termésköveket is mind az aljzatbeton alá beszórták. A legnagyobb meló eleket kiszedni és elszállítani volt.

Ezután jött a betonozás, falazás. A falat és zsalukőből csináltam, kívül leszigetelve. Deszkám, amivel lefedem volt itthon. Közel két év elteltével azt kell mondjam teljesen jó lett. Egy áldás, hogy nem bemászva kell a kocsi alatt fetrengeni, mint korábban.

Mindent saját magamnak csináltam, így csak anyagköltség volt. Betont is magam kevertem, magam dolgoztam be. Így ez mindennel együtt egy 100-asban megállt. De mivel ez két éve volt, manapság biztos, hogy többől jönne ki.

2024. jan. 8. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

"tejeszacskót 1979-ből"

Ezt tedd el sokat fog érni.


hát nekem kezd elmenni a kedvem tőle sokan riogatnak :S És azt mondják inkább vegyek 2 db rámpát és aláfeküdni

2024. jan. 8. 16:46
 7/8 anonim ***** válasza:

Már késő, sajnos kidobtam...

Előtte nekem is rámpám volt. Az akna sokkal kényelmesebbe. Ha szerelni is akarsz valamit, nem csak olajcserére kell, erőt is sokkal jobban tudsz kifejteni ha állsz a kocsi alatt és nem fekszel. Meg ezerszer kényelmesebb is.

De mondjuk én is sokáig halogattam, hogy nekiálljak. Azért bőven nem egy vasárnap délutáni meló volt. Még így is, hogy a helye meg volt. Ha meg úgy csináltatod akkor most mindennek horror ára van. De nem egy-két évre csináltatod. Hosszú távon lehet hogy megéri.

2024. jan. 8. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Hát az a baj a talaj is süppedős dombos, mátra lábánál lenne. Lehet beomolna :S Vagy egy egész kis akna kéne mint egy vízakna csak akkor nem tudok alá menni max ha rámáll valaki de az meg veszélyes mert ha elájul nem tudok kijnini
2024. jan. 8. 19:05

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!