Mennyiből jön ki reálisan egy kicsi autószerelő akna?
Kérem komoly válaszokat írjatok csak! Szeretnék egy aknát olajcseréhez meg kisebb munkákhoz, de fogalmam sincs milyen az építőipar helyzete jelenleg. Amire gondoltam :
hossz: 250 cm (50cm lebújni létrán és 200 szerelgetni)
mélység: 160 cm (én 185 cm vagyok)
szélesség : 80 cm így könnyű ráállni mert nem túl széles
Ez mennyiből jönne ki kompletten? Kiásni, lebetonozni, kitölteni lefedni fatuskókkal? Köszönöm
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Meg a 160 centi mélység az kicsi.
Legalább 180 legyen és legfeljebb teszel be fából magasítót, de nem igen kell.
Így is kb 15 centire lesz a kocsi alja.
De olajcseréhez felesleges akna.
Nekem van akna , de csináltam palló deszkából felállót, ezzel ha rámegyek akkor 25 centit emel a kocsin és akkor már tökéletesen aláférek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hát én 2022-ben szántam rá magam, hogy végre megcsináljam. Annak idején a garázs alján kihagyták a betonozásnál az aknak helyét. Egy vas keretet betonoztak körbe. A keret belső része meg egy vaslemezzel volt lefedve. Ami persze már szét volt rohadva, mert alatta csak a puszta föld volt.
Kiásni nem volt egyszerű, mert nem csak fölt volt alatta, hanem konkrétan minden szemét. Szó szerint a kommunális hulladékot oda szórták. Találtam tejeszacskót 1979-ből, csirkacsontokat, fagyis, cigis dobozt, stb. Aztán az összes építési törmeléket és a megmaradt termésköveket is mind az aljzatbeton alá beszórták. A legnagyobb meló eleket kiszedni és elszállítani volt.
Ezután jött a betonozás, falazás. A falat és zsalukőből csináltam, kívül leszigetelve. Deszkám, amivel lefedem volt itthon. Közel két év elteltével azt kell mondjam teljesen jó lett. Egy áldás, hogy nem bemászva kell a kocsi alatt fetrengeni, mint korábban.
Mindent saját magamnak csináltam, így csak anyagköltség volt. Betont is magam kevertem, magam dolgoztam be. Így ez mindennel együtt egy 100-asban megállt. De mivel ez két éve volt, manapság biztos, hogy többől jönne ki.
"tejeszacskót 1979-ből"
Ezt tedd el sokat fog érni.
hát nekem kezd elmenni a kedvem tőle sokan riogatnak :S És azt mondják inkább vegyek 2 db rámpát és aláfeküdni
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Már késő, sajnos kidobtam...
Előtte nekem is rámpám volt. Az akna sokkal kényelmesebbe. Ha szerelni is akarsz valamit, nem csak olajcserére kell, erőt is sokkal jobban tudsz kifejteni ha állsz a kocsi alatt és nem fekszel. Meg ezerszer kényelmesebb is.
De mondjuk én is sokáig halogattam, hogy nekiálljak. Azért bőven nem egy vasárnap délutáni meló volt. Még így is, hogy a helye meg volt. Ha meg úgy csináltatod akkor most mindennek horror ára van. De nem egy-két évre csináltatod. Hosszú távon lehet hogy megéri.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!