Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Daewoo kalos kormány leszedése...

Daewoo kalos kormány leszedése házilag?

Figyelt kérdés
Jelenleg légzsákos van benne, azt szeretném leszedni róla. Hogy lehet ezt házilag megoldani?

2023. dec. 25. 21:05
 1/9 anonim ***** válasza:
2023. dec. 25. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Akku sarut vedd le mindkettőt és hagyd pihenni legalább 15, de inkább 30 percig. Biztonsági okból nagyon fontos, mert ha mókolás közben berobban a légzsák, akkor többet valószínűleg nem fogsz tudni autóhoz nyúlni.


A légzsák kivételéről keress egy videót, nagyjából hasonló mindnél, de nem egyforma. Meg amúgy sem nagyon lehet leírni, szóval marad a videó.


Ha kint van a légzsák, akkor zárd be a kormányzárat, máskülönben garantált, hogy elszakítod a spirált, az pedig nem olcsó mulatság.


Kormány csavarját vedd ki.


A kormányt és kormányoszlopot jelöld össze. Fontos, hogy fogra pontosan ugyanoda kerüljön majd vissza a kormány, ahol volt. Lehet, hogy van lelapolása is, ami miatt nem is lehet máshogy feltenni, de ha nem vagy benne biztos, akkor inkább jelöld meg.


Utána csak lehúzod a kormányt az oszlopról és kész.

2023. dec. 26. 06:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Bőven elég az egyik sarut levenni, és fölösleges várni (igazából az is elég, ha a szerelés alatt biztosan nem kerül rá a gyújtás, tehát kulcs a zsebbe).

Egyébként se robbanna be a légzsák, csak hibát tárolna el, amihez utan lehet, hogy diagnosztika kell.

A kormányzárat fölösleges lezárni, sőt, érdemes abban a helyzetben hagyni, ahol szét lett szedve, egyenes kerékkel, középen álló kormánnyal. A szalagkábelt nem kell tekergetni, mert akkor lehet szakadás összeszerelés után. Sok típusnal nem is lehet, mert szétszerelve reteszeli magát. Ha mégis el lett tekerve, vagy cserélve lett, meg kell keresni a középállást, és úgy összerakni, egyenesen álló kerekekkel. Ha a légzsák is a helyére került, csak akkor mehet rá gyújtás.

2023. dec. 26. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

#3 "Bőven elég az egyik sarut levenni"

Technikailag elég, ha kellő odafigyeléssel félrerakja azt az ember és teljesen kizárja annak a lehetőségét, hogy valahol testre zárjon. Láttam én már olyat, hogy visszacsúszott a sarura. Meg olyat is, hogy elől volt az akksi és a barom a zárhídba akasztotta be a sarut, ami szintén test. Elővigyázatosság az, hogy mindkettőt levesszük, de valóban nem muszáj, ha odafigyel az ember.


"fölösleges várni"

Na ez viszont egyáltalán nem igaz. Muszáj várni. Akkusaru levétellel nem áramtalanodnak a vezérlőegységek azonnal, a kondik még fel vannak töltve és nincs bennük kisütő ellenállás. Persze még ott van minden más az áramkörben, amik kisütik, de annak kell 15-30 perc. Amíg ez nem történik meg, addig az áramkör aktívnak tekintendő.


"Egyébként se robbanna be a légzsák"

Szintén nem igaz. Ez régen volt igaz, amikor még a légzsákok nyitása sokkal prolibb módon volt kivitelezve és nem volt külön vezérlőegységük. Manapság (minimum 20, de inkább 25) éve már minden autónak, a legfapadosabbnak is van légzsák vezérlője. És mivel az áramkör aktív a fent leírtak alapján, így például csatlakozó lehúzásánál kaphat egy pillanatnyi feszültséglökést, amit a vezérlőegység félreértelmezhet és már robban is. Ez ismét egy olyan dolog, amire pici az esély, de mivel jelentős kockázatot jelent egy eldurranó légzsák, ha pont előtte matatsz (ott van a fejed, ujjad, akármid), ezért a pici eséllyel is számolni KELL, nem szabad félvállról venni.


"A kormányzárat fölösleges lezárni"

Ismét: ez egy védelem az emberi hülyeség ellen. Szükséges? Nem. De ajánlott, főleg, ha az illető nem képzett szerelő és életében először csinál ilyet. Aki életében először nyúl ilyenhez, az könnyen tönkreteheti, ha nem figyel oda. Én is elszakítottam egy spirált, mikor először nyúltam hozzá. Emberi hanyagság, senki sem tökéletes, de az ember hajlamos rá, hogy csak a hibából tanul. És ha van rá lehetőség, akkor még jobb, ha mások hibájából tanul és nem a sajátjából. Itt lehet tanulni az én hibámból, meg sok más emberéből is, aki így járt. Elég sok ilyen van.


"érdemes abban a helyzetben hagyni, ahol szét lett szedve"

És ez a helyzet miért ne lehetne a kormányzár helyzete?


"A szalagkábelt nem kell tekergetni"

Magától is képes elfordulni. Mivel a kábelek kivezetése a spirálból a spirál tetején szokott lenni, kormányzár nélkül pedig szabadon forog a spirál (amikor már nincs rajta a kormány), ezért képbe kerül egy kis fizika: súlypont, gravitáció. Felül van a súlypont, a gravitáció lefordítja. Ha éppen nem figyeltél oda, mikor lefordult, akkor isten se mondja meg, hogy jobbra, vagy balra fordult. Melyik irányba fordítva rakod egyenesbe? 50% az esély, hogy eltalálod. És 50% az esély, hogy elszakítod. Így szakítottam el én is, amiről fentebb írtam.


"szétszerelve reteszeli magát"

Igen, de itt nem volt szó arról, hogy szétszedné a spirált. Amennyire mi tudjuk, csak a kormányt akarja levenni.


Ezek olyan dolgok, amikben részben igazad van, mert egyik sem kötelező. De erősen ajánlott, főleg egy kezdőnek. Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy nem mindenkinek van tapasztalata valamiben. Van erre valami kifejezés is, valamilyen "effekt", hogy amikor az ember otthon van egy témakörben, akkor a számára rém egyszerű dolgokat annyira nyilvánvalónak veszi, hogy teljesen megfeledkezik róla, hogy másoknak a rém egyszerű dolgok sem nyilvánvalóak.

2023. dec. 26. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Akkor vegyük sorra.😅

Ha leveszed bármelyik akkukábelt, és az a testre ér, az semmi gondot nem okoz. De ahogy írtam, nem feltétlenül szükséges áramtalanítani, a légzsák vezérlője (ami minden légzsákos autóban mindig is volt ) csak gyújtáson képes indítani a légzsákot, és csak gyújtáson tárol esetleges hibákat.

A gyújtás levétele után a légzsák várakozási időtől függetlenül inaktív.

A kormányzár a kormányoszlopot rögzíti, a légzsák átvezetője nem ezzel van mechanikus kapcsolatban, hanem a kormánykerékkel. Ha van retesz az átvezetőben, azt a kormánykerék levétele aktiválja, ekkor nem tud elfordulni, ha nincs, akkor kormányzártól függetlenül lehet szabadon forgatni. Kis elfordulás nem számít, mert csak egyetlen helyzetében fog helyére menni a kormány. Ha teljes fordulattal el lett tekerve, akkor lehet rosszul összerakni, és akkor szakadni fog. Ettől persze be lehet kattintani a kormányzárat, csak semmi jelentősége.

2023. dec. 26. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

#5 Alapvető ismeretekkel van nálad probléma. Szóval "akkor vegyük sorra 😅".


"minden légzsákos autóban mindig is volt"

Légzsák az 1950-es évek óta létezik. Az 1980-as években kezdett el igazán elterjedni, ekkor a nyitásához használt érzékelő még mindig elektromechanikus volt, egy egyszerű inerciakapcsoló látta el a funkciót. Megjegyzés: a Renault még a 2000-es években is használt elektromechanikus inerciakapcsolót. És csak hogy az évszámokat tisztába tegyük: az 1990-es évekig még a motorvezérlőegység sem volt elterjedt, nemhogy a légzsáknak is külön vezérlőegysége legyen. Az 1990-es évekig, hacsaknem valami modern német autód volt, akkor még a motor is mechanikus vezérlésű volt, az elektromos vezérlésű KE-Jetronic csak a drágább német autókban volt megtalálható. Az 1990-es években kezdett elterjedni az olcsóbb szegmensben is az elektromos, digitális motorvezérlés. Évtizedekkel a légzsák megjelenése után. De azt állítod, hogy légzsák vezérlőegység mindig is létezett? Hát ez k*rva humoros.


Továbbá ha lenne rálátásod az autószerelésre, akkor bizonyára a diagnosztikai gépekben is lenne tapasztalatod és tudnád, hogy ha az 1990-es évek végei modellekre diagot dugsz, akkor valószínűleg nem fogsz találni benne légzsák vezérlőt. Már előfordulhat, de az autók többségében még akkor sem volt. A légzsák vezérlő bizony egy ezredforduló utáni kiváltság.


"A gyújtás levétele után a légzsák várakozási időtől függetlenül inaktív."

Ezt mondd annak, akinek hiányzik a bal kezén a középső és gyűrűs ujja.


"a légzsák átvezetője nem ezzel van mechanikus kapcsolatban, hanem a kormánykerékkel"

Fogalmad sincsen róla, hogy miről beszélsz. A légzsák van a kormányban. Kiveszed a légzsákot, leveszed a kormányt és a KORMÁNY MÖGÖTT A KORMÁNYOSZLOPON van rajta az átvezető. A KORMÁNYOSZLOPON! Nézz már meg róla egy videót könyörgöm. Vagy legalább egy fényképet. Tessék, itt van például az enyém, ez egy H Astráé: [link] Látod hogy ott van a közepén a lyuk, mert a kormányoszlopra csúszik fel.


"azt a kormánykerék levétele aktiválja"

A kormánykerék levételének semmi köze nincsen hozzá. Semmilyen fizikai kapcsolat nincsen a kormánykerék és az átvezető között. Az átvezető reteszét a kormányzár retesze élesíti. Külön mechanizmus, tehát ha le van véve az átvezető az oszlopról, akkor a kormányzár nélkül is be lehet zárni az átvezető reteszét, de amíg az oszlopon, a helyén van az átvezető, addig a kormányzár retesze felel érte.


"Kis elfordulás nem számít, mert csak egyetlen helyzetében fog helyére menni a kormány"

Kis elfordulás nem számít, de ha fordul, akkor az nem kicsi lesz. Erről beszéltem, hogy általános iskola fizika. A fenti képen látható az is, hogy az átvezetőből a kábelek felül jönnek ki. A fent lévő kábelek miatt a súlypont felül van, egész pontosan a forgáspont fölött. A gravitáció ellene dolgozik és ha valaki olyan mint te és nem reteszeli, akkor a gravitáció a magas súlypontot átbillenti a forgáspont alá. Azaz a te "kis elfordulásod" az 180°. Mielőtt visszarakod a kormányt, vissza kell fordítani. De merre fordítod, ha nem tudod, hogy melyik irányba fordult el? Ha balra fordult és te arra fordítod vissza, akkor az már 360°-os elfordulás, ügyes vagy nézd meg mit műveltél.


Ha még soha nem csináltál ilyet, csak okoskodsz, az nem szégyen. Tudtad? Nem kell itt okoskodni. Nem fog senki lenézni téged csak azért, mert nem értesz hozzá, csak akkor ne szólj bele és főleg ne mondj olyanokat, amik a kérdező testi épségét veszélyeztetik.

2023. dec. 27. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Csak 30 éve csinálom, te szerencsétlen.

Az ilyen fafejű, félművelt idiótáktól mentsen az Isten...

2023. dec. 27. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

#7 30 éve. Látszik. :D


Könyörgöm, KÖNYÖRGÖM csak egyetlen videót nézz meg. Egyetlen egy videót. Ha már saját tapasztalatod nyilván nincsen, akkor kérlek az ég szerelméért nézz meg egy videót és azonnal rájössz mindenre.

2023. dec. 27. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Én ezeket nem videón szoktam nézegetni, hanem csinálom, nap mint nap. És még a légzsákátvezetőt sem szoktam eltépni, mert tisztában vagyok a működésével.

Több szerénységet, és főleg több sikert a jövőben.

2023. dec. 27. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!