A SKODA FÁBIA 3 mpi motor a is közvetlen befecskendezésü ?
Nem, az FSI és TSI a közvetlen.
Az MPI nem.
Nem, de benne van a nevében is. Multi-point injection, tehát több pontos befecskendezés. Lényege, hogy a benzint még a szívócsőben fecskendezik a légáramba, ahol az apró cseppek elpárolognak, és homogén keveréket képezve jutnak a hengerbe.
A közvetett befecskendezés lehet központi vagy többpontos (multipoint). A központi befecskendezésnél még a szívócsatornák szétágazása előtt, egyetlen fúvókán jut a benzin a levegőbe, míg a többpontosnál minden egyes henger külön befecskendező fúvókával rendelkezik.
A korszerű elektronikus befecskendező rendszerek a beszívott levegő mennyiségét mérik, és ennek függvényében határozzák meg a benzin mennyiségét. A motor vezérlőegysége ezen kívül még számos paramétert figyelembe vesz, a hűtővíz hőmérsékletét, a fojtószelep-állást, a fordulatszámot, a kipufogógáz oxigéntartalmát (ezt a lambda-szonda méri), stb. Itt még mossa a benzin a szelepet. Ha havonta egyszer legalább jól meg van járatva, akkor nem kell félned a kokszosodástól.
A középső ábra.
MPi-k mostanáig futnak, nem eszik az olajat. TSi erős modern motorok, nagyobb nyomaték de fél liter olajat kell utána önteni 1000-3000km után. A használati utasítása szerint fél liter olaj/1000km még a normál fogyasztás.
Benzines már kifutotta a korát 2000 évek körül mikor bejöttek a Dieselek, sokkal kevesebbet fogyasztottak, erősek voltak a Turbóval (és nem esznek olajat, olajcserétől cseréig) és még a gázolaj is olcsóbb volt, féláron járt mindenki. Ha nem lenne most az elektronikus őrület, még mindig a sima TDi a legjobb amit legyártottak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!