Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elektromos autónál milyen...

Elektromos autónál milyen karbantartási, illetve szervizköltségre lehet számítani hosszú távon?

Figyelt kérdés
Nem új autóra gondolok, ahol vannak kötelező időszakos szervizek.

2023. dec. 21. 11:38
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

¯\_(ツ)_/¯

Vegyél egyet, használd 5-10 évig, aztan gyere vissza beszámolni a tapasztalatokról.

2023. dec. 21. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

"Viszont jó lenne egy lóti-futi autó is. "

Kicsit frusztrált vagy a fogyasztása miatt, de azért venni akarsz második autót is.

AKkor azt hiszed kevesebb lesz a költséged?

Szerintem számolj utána hogy mennyibe kerül egy autó, mégha csak 4 litert enne is, vagy esetleg elektromosat is.

Pont a duplája lenne a költséged.

2023. dec. 21. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:
Én is pont ezt a frusztráltságot érzem magamon. Nem csak azért mert drága, hanem mert fölöslegesen kerül sokba a helyválltoztatás. Ez inkább elvi dolog nálam.
2023. dec. 21. 17:54
 14/15 anonim ***** válasza:
49%
Valahol azt hallottam, hogy a villanyautó szerviz óradíja közel kétszerese egy sima belsőégésűnek. Állítólag így kompenzálják a szervizek a kisebb karbantartási igényt.
2023. dec. 21. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 Isti1976 ***** válasza:
100%

Elektromos autókat tipikusan 2 évente kell szervízbe vinni, amikor fékfolyadékot és pollenszűrőt cserélnek. Ez ugye minden autónál elvileg így megy, persze sokan ezeket kihagyják a hagyományos autóknál is és 5 éves fékfolyadékkal járnak.


Az évenkénti olajcseréket lehet megspórolni, meg minden más motorhoz, váltóhoz, katalizátorhoz, részecskeszűrőhöz kötődő költséget. Ez kb 60-100eFt / év szétosztva az évek között, erősen kor, típus függő, de pl mindneki csinál legalább egy vezérlés cserét a nem elektromos autóján.


Cégeknél a cégautó adót is, ami nem kis tétel. Éves szinten tipikusan 200 - 500eFt között.


Gumi, fék, futómű ezeknél is van, a fék kopás kb fele a hagyományos autókénak, cserébe a gumit a nagyobb súly jobban koptatja, szóval ezekre a tételekre kb egál.


Üzemanyagköltségben otthoni töltéssel éri meg és itt lehet sokat spórolni, ha autópálya mellett kell egy hosszú úton tankolni, az ugyan annyiba kerül, mint bármilyen más üzemanyaggal, de jellemzően legtöbben ritkán mennek olyan messzire, hogy ne tudjanak otthon tölteni, meg pl 1 autópálya tankolással is a fele távot még az otthoni energiával tette meg. Nekem évi 1mFt amit spórolok az üzemanyagon. Itt érdemes az almát almához hasonlítani, pl ha egy villanyautó 5s alatt van százon, akkor egy hasonló képességű hagyományos autóhoz mérni és a villanyautók elég jól mennek, szinte mind.


Meghibásodások; még nem volt semmi (5 év, 110eKm) és nem is jellemző. Bár ez típus függő, pl a régi Model S Teslákat nem dícsérik, de láttam Model Y-t is 2 hetesen, beázott fényszóróval.


Aksi tönkremenetel; ez egyáltalán nem jellemzőbb a villanyautókra mint pl a blokk halála egy mai autónál, talán az első Leaf szériáknál erős az aksi elhasználódás, de azoknál nincs pl aksi temperálás, ami ma miden autónál alap. Az aksit úgy lehet legkönyebben tönkretenni és ez előre nem tervezhető, hogy véletlenül alulról megütik rossz úton, vagy emelési pontnak használja egy Mekkmester.


Összességében legalább évi 1.4mFt-ot spórolok a villanyautóval, ami szerintem nem kis tétel. 5 év alatt az 7mFt, abból már lehet használt villanyautót találni. Ehhez hozzá kell tennem, hogy 11l-es fogyasztással számolva és havi 44eFt-os cégautó adóval összehasonlítva, ami az előző autómat jellemzi. Kis fogyasztású autót, magánszemély üzembentartóval nem biztos hogy megéri csak a fogyasztáson további spórolás miatt lecserélni, de mindenre ott az excel, meg a spritmonitor.

jan. 29. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!