2021-es évjáratú OPEL Mokka 1.2 T típusú autót vásároltunk. Szívesen fogadom, azoknak a véleményét, akik hosszabb ideje használnak ilyen típust. Mik a tapasztalatok eddig? Köszönöm a segítő véleményeket.
Mónikáék Opeljében 56 ezer kilométer után ment tönkre a motor a széthulló vezérműszíj miatt
#18 a kérdező írta
"Egyébként a vezérműszíjra kell odafigyelni azt meg miért ne tenném."
Ez konkrétan mit jelent? Mit tervezel ezzel kapcsolatban?
"Nincs mese, benne vagyok, viszem félévente szervizbe."
Amit én megtennék:
1. A 22-ben linkelt cikk szerint a gumiszíjat az olajban levő benzin teszi tönkre. Az alábbi cikk szerint időnként (az út végén vagy indulás előtt) megszagolnám az olajpálcán az olajat.
Ha benzinszagú, akkor az azt jelenti, hogy nem jók az üzemi körülmények, a motor nem melegszik át eléggé. Lehetőleg kerülném a rövid utakat és kijáratnám a benzint az olajból.
2. Az olajcserénél egy fémszitán (nagy teaszűrőn) ereszteném le az olajat. Ha gumitörmelék van benne, lecseréltetném a szíjat és levetetném az olajeknőt. Megtisztíttatnám a szívőcsonk szűrőjét. Ezzel az a gond, hogy ha eddig mindig szakszervizben volt az autó szervizelve, akkor ezentul is oda érdemes vinni. Ott pedig nem állhatsz az autó mellett és nem tudod elérni, hogy a szűrést megcsinálják. Ezért én meg a szervíz előtt leengedném az olajat, szűrve. És visszatölteném, mert úgyis cserélve lesz. Vagy ugyanezt megcsináltatnám egy maszek szerelővel.
3. Időnként az olajbetöltő nyíláson keresztül ránéznék a szíjra. És mindig ráíratnám a munkalapra, hogy ezt is kérem. A munkafelvevő persze azt fogja mondani, hogy ők ezt mindig megcsinálják. A valóság meg az, hogy a szerelő vagy megteszi vagy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!