Miért nem jó ha hidegen nyomom a gázt a gépnek?





Mert a hirtelen hősokktól (gyorsan ég el rengeteg benzin) a hideg hengerfejben levő különböző anyagú alkatrészek hirtelen hőtágulást szenvednek, vagyis a szelepfészek képes kimozdulni. A motor úgy van tervezve, hogy az együtt fokozatosan felmelegedő alkatrészek nem szenvednek kárt, de a hirtelen hősokk miatt felborul az egyensúly. Például ha öntöttvas a blokk, de a hengerfej aluminium (mint általában), akkor képes elvetemedni a hirtelen egyenetlen hőtől. Ráadásul a tied 6 hengeres, vagyis nagyon hosszú a hengerfeje, ott nagyobb a hőtágulás
Ezen felül ha hideg a motor, akkor még az olaj is hideg, vagy el sem jutott normálisan minden helyre, ezért fokozott lehet a kopás hidegen. A buszok, kamionok símán elmennek 1m-1.5m kilométert gond nélkül, mert nincs hidegjáratás.
Ilyenkor télen még jobb a hangja is csak úgy durmol mikor kihúzatom egyesbe, én már 1 éve így használom és semmi baja ez is csak az ilyen hülye duma lehet úgy látom hogy nem meleg , aztán meg már meleg levegőt fúj pár perc múlva mikor megyek vele akkor hol nem meleg a motor?
Biztos jobb ha melegen húzatják de most ez lehjet ilyet 1-2 százalék eltérés meg többet fogyaszt azt kit érdekel?
Én semmi mást nem tapaszalok





Na valmiért elküldte.
A motorok meleg üzemre vannak méretezve, a hézagok, kenőfilmek üzemmeleg motorral optimálisak.
Hideg motorral az üzemanyag kicsapódik a hengerfalon rosszabb a kenés, hengerhüvely forszírozott teljesítménynél fokozottan kopik.
A motor különböző részei eltérően melegednek, nagy teljesítmény leadásánál a hengerfej környékén nagyon gyorsan melegszik. A nagyobb hőtágulás a fej deformálódását okozhatja.
#2
Kösz ez legalább értelmes válasz , de azért gondolom úgy vannak ezek megcsinálva birják meg gyorsan bemelegszik főúleg ha rúgva van




















Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!