Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem izzít a dízeles autóm,...

Nem izzít a dízeles autóm, ezért hidegben nem/ nehezen indul. Lehetséges ilyenkor hidegben hogy hőlégfúvóval a levegő beszívónál meleget fújok be, így könnyíteni az indítást?

Figyelt kérdés
Az autó öreg, annyira, hogy egy fillért nem költenék rá, pláne azért mert nehéz kicserélni az izzítógyertyákat. Hőlégfúvóm meg van(akksis), ezért gondolkodtam el ezen a hőlégfúvós megoldáson, hátha valaki próbált már ilyet, hogy működik-e.

2023. dec. 5. 14:47
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
A hőlégfúvó és a spray külön-külön is könnyen kárt tud okozni... Spray helyett vegyél egy kicsi 1/4" nyomatékkulcsot, ami mindkét irányban működik. Ha mondasz pontos típust, motort, stb, akkor be lehet lőni, milyen gyertya van benne és annak hány Nm a maximum lazítási nyomatéka. Ilyen módon nem törik bele a gyertya, max nem jön ki (= tovább kell locsolni valami segéd folyadékkal). Ki is lehet lámpázni melyik rossz, vagy ha van multiméter, akkor mérd ki az ellenállásukat (a jó kb 1 Ohm, de lényeg hogy egyforma legyen, lehet 0.9 vagy 1.2 lesz, az mindegy), ha nem mérhető akkor egyértelműen hibás és muszáj cserélni. Házi módszer a fékolaj, használt tökéletes, azt szerelő ingyen is ad szerintem, csak festékre nem menjen... Abból picit teszel az izzítók tövébe és aztán idővel próba.
2023. dec. 6. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
#10 hát nemtudom, de olyankor nem lehet eltekerni a kulcsot ugye? Amíg ki nem alszik a sárga malacfarok?
2023. dec. 6. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
#12 fizikailag el tudod tekerni, nem reteszeli semmi, és egy jobb állapotú motor így is beindul egy darabig. Konkrét típus és motor változatra pontosan nincs infóm, de kb 5 fok alatt kezdenek egyáltalán izzítani. Ha fagyban sem világít semmi/nem írja ki kijelzőn, meg lehet nézetni, nehogy egyszer hideg reggelen cserében hagyjon. Nem feltétlenül izzító gyertya hiba, lehet a gyertyák reléje is, az legalább nem törik bele a hengerfejbe :) ki kell mérni, illetve víz hőfok gombát le lehet húzni és akkor maximum idejű izzítást kell csináljon, sokáig világító malacfarkincával - ha így sincs izzítás, na akkor viszont már érdemes foglalkozni hibakereséssel. Régebbi dízelek voltak amiket mindig kellett izzítani (előkamrás, hengerfejben), ezek a modernebbek amik már közvetlen befecskendezősek (dugattyú kamrás) könnyebben indulnak és így nem/alig kell izzítani bizonyos hőmérsékletig.
2023. dec. 6. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
ja ez egy 2007 es citrom sára picasso 1.6 dízel
2023. dec. 7. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!