Melyiket vennétek meg és miért? Peugeot 206 cc v Audi TT mk1?
Hát, a peugeothoz fillérekért kapsz alkatrészt, az audihoz nagyon nem.
Bár én is megfogadtam, francia autót többet nem veszek, próbálom tartani magam ehhez.
Kicsit elhanyagolod a pözsót, csőstül jön minden hiba.
#2 miért?
#3 ha mindkettő jó állapotú és tegyük fel ugyanannyi idős?
A Peugeot CC-t azert nem vennem meg, mert sem a kaszni, sem a futomu, sem a kormanyzas, sem a sulypont nem arra valo amire szantak pl. a 2 literes benzinmotorral. Az az auto arra van kitalalva, hogy varosban, nagy ritkan fouton elszuttyogj az 1,1-es, 1,4-es motorral. A gyarto belerakta a 140-180 lovas benzinmotorokat a kaszniba, de instabil konstrukciok, nem ahhoz a teljesitmenyhez van meretezve a futomu es a sulypont.
Az Audit meg azert nem vennem meg, mert mar 1-1 kozepes meghibasodas is penztemetove teheti.
Mi a cel? Egy furgebb, olcso kabriot akarsz venni?
C4 coupét is nézd meg, bár arra 15 éves korban már kell majd apránként költeni, de nem vészes a fenntartása. 1.6-os nfu motorral mondhatni fürge, praktikus, jól néz ki, belül sem unalmas és baromi kényelmes. 800-1m körül már jókat lehet kapni. Van belőle VTS verzió 2 literes 180 lovas motorral, de az egyrészt nagyon nagyon ritka autó, 2 évente bukkan fel egy vállalható példány, és az is 2 millió körül szokott lenni.
Cliokat is nézhetsz, azokat még olcsóbb fenntartani, abba is elég egy 1.6 szívó motor hogy jól menjen. Bár a külső már megosztó, egy TT-vel semmilyen szinten nem tud versenyezni.
Esetleg az 1.8 turbós Corolla, szerintem jól néz ki, bár belül dög unalom, meg ez is ritka, de felírnám a listára. Nem tudom milyen áron mennek.
Ha méretben még belefér, a C2 VTS-t is ideírnám, az is ritka, de nem annyira mint a C4 VTS és 1-1,3 között már találni hibátlan példányt. Nagyon fürge, jó úttartással, meg nem is néz ki olyan unalmasan mint egy Polo.
Volvo C30-at is megemlíteném, de az az 1.6 szívó Ford motorral minden csak nem fürge, a 2.4-es Volvo motorral egy vadállat, viszont ritka és 2m környékén szokott lenni, olcsóbban nem igen lehet kifogni. Az 1.8-2.0 japán benzinmotorral ugyan még mondhatni erős, de felejtős, mert hulladék mindkét motor. Külsőre szintén megosztó autó.
Fiesta ST 2.0 benzinmotorral szintén fürge, külső kicsit retró, de nagyon megy és megbízható. 1,5 körül kapsz egy jót belőle. A Focus ST már teljesen más árkategória.
Ha már felmerült a TT akor inkább egy A3-mat vennék helyette, az is fürge, praktikusabb, használhatóbb.
Ezeknek jutottak még eszembe, lényegesen jobb az úttartásuk mint egy 206 CC-nek, és a Volvon kívül mindet olcsóbb fenntartani egy TT-nél. De ha a Volvoban rendben van a kéttömegű, akkor azzal sincs gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!