Régi feszültségszabályzót hogyan kell kimérni multiméterrel, hogy jól működik-e? Kép lent.
Na de most bekötni akarod, vagy azt megtudni, hogy jó-e? Döntsd már el, hogy mi a kérdés.
"Multimétert mire kell beállítani"
Ha azt akarod tudni, hogy jó-e, akkor semmire. Multiméter erre alkalmatlan. Be kell tenni az autóba, aztán mérni a töltőfeszültséget. Ha jó, akkor jó a feszszabályzó. Ha nem jó, akkor nem jó a feszszabályzó. Nyilvánvaló.
Hogy hogyan kell bekötni... hát őszintén tudja a fene. Fiat 126, ember legyen a talpán, aki itt foglalkozik vele. Ilyen kérdésre választ max a típus rajongói között találsz. Keress egy facebook csoportot.
Ha ez segít leírom:
A f.szabályzón úgy lett kialakítva a két bekötési pont, hogy eltérőek a saruk műanyag házának a méretei.
Szóval nem lehet fölcserélni.
Ha -esetleg- elgányolták vagy levágták akkor a bekötése:
15 kivezetés megy a biztosítéktáblához, a 67-es pedig a generátorhoz.
Fontos, hogy legalább az egyik rögzítő anyával rögzítsd, mert a testelés is szükséges a pontos üzemeléshez.
Ha kész a bekötés, a műszert fesz.mérés pozícióba kapcsolod.
A piros kábelt az akku pozitív, a feketét pedig a negatív csonkra csatlakoztatod.
Beindítod a motort, és fölkapcsolod a fényszórót.(ez kb. közepes elektromos terhelésnek felel meg)
2000-2200 fordulaton 14,0-14,4 Voltot kell mérni.
Ha ettől eltér, akkor a f.szabályzó rugóerején lehet állítani.
Ez a legegyszerűbb -igaz múltszázadi- mérési mód. 😉
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!