Honnan lehet tudni a pedálokból hogy a fékrendszerben és a kuplungszerkezetben valami nem jól működik?
Legyen szó egy benzines autórol.
Mikor jó/nem jó a fékpedál és mikor jó/nem jó a kuplungpedál?
A kuplung ha rossz, akkor akadozik a pedál vagy túl könnyű vagy túl nehéz benyomni, induláskor túlpörög a motor (csúszik) vagy darabosan indul (rugótörés).
A fék nem lehet puha (mert akkor levegős), ha pedig erős nyomásra lassan be tudod nyomni, akkor szivárog az olaj.
Kuplung: könnyen kell mozogjon a teljes tartományban.
Bajt jelez, ha:
- beesik a pedál
- zajt hallat, ami benyomásra változik
- teljesen benyomott pedállal nehéz a váltás, esetleg recseg is a váltó.
- nagyon fent fog, vagy rosszabb esetben teljesen felengedett pedállal is megcsúszik (a fordulatszám emelkedik, a sebesség nem)
Fék:
Kb. 1/3-ig kell benyomhatónak lennie. Leállított motornál felkeményedik, mert nincs rásegítés
Baj van, ha:
- jobban benyomható a pedál
- nincs elegendő fékhatás
- fékezéskor zajt hallasz, remeg a kormány vagy elhúz valamelyik irányba.
Ha csúszos úton fékezel és remeg, morog a fék, az nem hiba, hanem az ABS normális működése.
Na már érted kérdező hogy miért azt válaszoltam.
6. megerősített.
Köszönöm a válaszokat, igen hasznosak.
Szóval egyáltalán nem is értettétek hogy mire vagyok kíváncsi, a kérdésemet olvasva?
Kérdező, itt mindig van valaki, aki szándékosan félreérti a kérdést. Tényleg vannak bénán megfogalmazott kérdések, de a tieddel szerintem pont nem volt semmi gond.
Kaptál normális válaszokat, azokra koncentrálj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!