Mennyi egy 1.9tdi átlagos éves fenntartási költsége?
Ez egy összetett kérdés. Vegyük sorra:
Amikor megveszed: vezérlés (kompletten vízpumpával) és olajcsere. Mivel vezérléskor a fagyálló le van engedve, érdemes újjal feltölteni. Minden szüröt ajánlott cserélni, valamint a fékfolyadék cseréje is elengedhetetlen.
Vezérlés van 40 - 100 ezer között
Olaj 10-20 ezer között
Fagyállót 6 ezer.
Minden szürö pedig 15-20 ha márkásat kap.
Fékfoladék 3 ezer.
Erre rájön a munkadíj, lazán cserélhetö minden 6-8 óra alatt. Ez szervizenként változik, hogy mennyit kérnek.
Ha szerencséd van ezek után nem kell másra költenes kövi években, kivéve az olajat 15 ezer km vagy 1 év után cserélni. Minden 2 évben fékfolyadék csere, 5 évente vagy 90-120 ezer km után vezérlés csere.
Ha el volt hanyagolva, akkor fél és 1 millió között fog megállni egy komolyabb motorfelújítás.
Lehet még gond a PD elemekkel, áruk nagyon változó lehet aszerint hol veszed. Turbó felújítva 100-150 ezer ft. + munkadíj ami mindenhol más.
Ezek olyan öreg, sokat futott autók, ráadásul olyan sok típusba szerelték, hogy nincs értelmes válasz rá. Aki ennyiből összeget ír, azt komolyan sem szabad venni.
Lehet kalkulációkat csinálni bizonyos alkatrészek csereperiódusa alapján. De nem lehet tudni, hogy valóban mit is kell tervezetten éppen cserélni és mi jön még mellé. A futás ismerete nélkül pedig aztán pláne nonszensz saccolni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!