Várható még előrelépés a dízeltechnológia terén, vagy már csak a CR rendszereket fogják csiszolgatni?
1es vagyok.
Az tény, hogy a dízelbotrány óta jelentősen visszaestek a dízelek eladásai. Előtte cca. 50% volt, most azt hiszem már 25% alatt van. Sok a riadalom a jövőt illetően is, pl. Nyugaton, szigorodó normák stb.
Az más kérdés, hogy határértékeket tekintve benzines-dízel között jelenleg már minimális eltérések vannak (pl. korom emlékeim szerint ugyanannyi), illetve a modern benzines is rendelkezik ugyanazokkal a részegységekkel Adblue kivételével, de pl. a hibridizáció szintén nem a dízelnek kedvez.
Az is külön sztori, hogy pl. dízelfronton Európa az éllovas, ez pedig egyes piacoknak nem tetszik (pl. USA). Dízelbotrány sem véletlen indult el ott és akkor.
Én szeretem a dízelt, nekem is dízel van, bizonyos felhasználás mellett jobb, környezetbarátabb, megbízhatóbb. Tény viszont, hogy a kilátások nem a dízel felé mutatnak.
A kamrás dízelek óta szerelgetek dízeleket, már azok is repedeztek szanaszét, ez a dízel átka.
Már akkor azt mondtam, ritka nagy hülyeség ilyen kis motorokat gyártani dízelnek.
Anno a túrórudi ezeket hajókba, tengeralattjárókba ötlötte ki.
Erre jön a porosz, és rak még rá turbót, elektromosan vezérelt porlasztást, 2000barral....
A csodálatosnak hitt VW TDI-ik is szanaszét vannak repedve, sok tulaj, ha látná, mit tapos pályán 200 körül, kiakadna....
Mindig az égéstér reped dízelnél, most már nem a kamra, hanem a dugattyúk, de azok nagyon.
Amióta elszálltak az üzemanyag árak, sokan vissza térnek a dieselre.
Nekem 1.6 cr-em van D sorozatú, tesomnak 1.5 tsi. Én elmászkálok 5 literrel, dinamikusan vezetve, tesóm 6,6 al teszi ugyan ezt.
Mindkét motor egyformán van bonyolítva, sőt nekem nincs kettőstömegűm neki van, nekem 4 befecskendezőm van, neki 8 db. Mindegyiknek van nagy nyomású pumpája, mindegyiknek van dpfje. Szóval mindegyik egyformán kellemetlen költségeket tud okozni.
diesel 609ft/l * 5 = 3035 ft/100km
benzin 588 * 6,6 = 3880 ft/100 km
Évi 20000 kmnél ez ~850*200 = 170000 ft többlet kiadás a benzines javára.
Ráadásul hiába 150 le a tsi a diesel meg 116, mindennapi átlagos felhasználáskor ugyan úgy mennek. Sőt nem csak érzetre ugyan az, hanem még a teljesítmény/nyomaték göbéjük is megegyezik ~3200 ig. 4000 felett lesz jóval erősebb a tsi.
Állítólag mindét motor megbízható tartós konstrukció.
Azt akartam ebből az egészből kihozni, hogy van összefüggés a diesel motor kereslet csökkenése és a benzinesek diesel karakterisztikája között.
Ha bedugod a füledet és mész mindegyikkel egy kört nem tudod megmondani melyik, melyik! Európai ember a diesel karakterisztikát akarta, és ezt meg is kapták. Az, hogy mit tankol bele meg nem igen érdekli, ezért legyen benzines főleg, mert az még nincs közutálatban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!