Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Várható még előrelépés a...

Várható még előrelépés a dízeltechnológia terén, vagy már csak a CR rendszereket fogják csiszolgatni?

Figyelt kérdés
Régen ugye voltak az előkamrás dízelek, majd jöttek a turbók-kompresszorok, jött a közvetlen befecskendezés, majd kb 20 éve jött a Common Rail technológia. Most, hogy a 2035-ös EU-s cél kétséges illetve hogy komoly fejlesztések vannak a szintetikus üzemanyagok terén, várható még a fent említettekhez hasonló nagyobb technológiai áttörés? Vagy valószínű már csak a CR rendszereket fogják csiszolgatni a jobb hatásfok érdekében? Ki mit gondol erről?

2023. nov. 15. 20:01
 1/10 anonim ***** válasza:
74%
Több gyártó is nyilatkozott, hogy halott technológiába nem fektetnek pénzt. A dízel szitokszó lett, innentől fogva szerintem a jelenlegi technológiát fogják csiszolgatni legfeljebb.
2023. nov. 15. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
34%
#1-esnél a pont. Ez a technológia is kifújt, inkább a villanyhajtást fejlesztik.
2023. nov. 15. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
End..
2023. nov. 15. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
#1,2 Szerintem ez szubjektív dolog. Nyilván a villanyautosok.hu-n nem fog dízelekről cikk megjelenni, bár épp most van pl a VW-nél is gyárbezárás mert visszaesett az elektromos autókra a kereslet.
2023. nov. 15. 21:45
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

1es vagyok.


Az tény, hogy a dízelbotrány óta jelentősen visszaestek a dízelek eladásai. Előtte cca. 50% volt, most azt hiszem már 25% alatt van. Sok a riadalom a jövőt illetően is, pl. Nyugaton, szigorodó normák stb.



Az más kérdés, hogy határértékeket tekintve benzines-dízel között jelenleg már minimális eltérések vannak (pl. korom emlékeim szerint ugyanannyi), illetve a modern benzines is rendelkezik ugyanazokkal a részegységekkel Adblue kivételével, de pl. a hibridizáció szintén nem a dízelnek kedvez.


Az is külön sztori, hogy pl. dízelfronton Európa az éllovas, ez pedig egyes piacoknak nem tetszik (pl. USA). Dízelbotrány sem véletlen indult el ott és akkor.


Én szeretem a dízelt, nekem is dízel van, bizonyos felhasználás mellett jobb, környezetbarátabb, megbízhatóbb. Tény viszont, hogy a kilátások nem a dízel felé mutatnak.

2023. nov. 15. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
68%

A kamrás dízelek óta szerelgetek dízeleket, már azok is repedeztek szanaszét, ez a dízel átka.

Már akkor azt mondtam, ritka nagy hülyeség ilyen kis motorokat gyártani dízelnek.

Anno a túrórudi ezeket hajókba, tengeralattjárókba ötlötte ki.


Erre jön a porosz, és rak még rá turbót, elektromosan vezérelt porlasztást, 2000barral....


A csodálatosnak hitt VW TDI-ik is szanaszét vannak repedve, sok tulaj, ha látná, mit tapos pályán 200 körül, kiakadna....


Mindig az égéstér reped dízelnél, most már nem a kamra, hanem a dugattyúk, de azok nagyon.


[link]

2023. nov. 16. 06:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
#4: Azért én abból nem vonnék le messzemenő következetéseket, hogy a VW-nek éppen pár napos/hetes üzemszünetre kell menni.
2023. nov. 16. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
#7 Nem egyszerű üzemszünet, mert pl új gyár építéséről is lemondtak.
2023. nov. 16. 07:16
 9/10 anonim ***** válasza:
#8: Akkor felteszem máshogy a kérdést. Egy-egy elszigetelt, egy szereplőt érintő döntésből nem kell messzemenő következtetést levonni. Pláne úgy, hogy nem ismertek a döntések hátterét képező adatok, elemzések, érvek stb. Ha jelenleg nem az elektromos autózást látná a szektor a jövőnek, akkor nem egy-egy a trendből látszólag kilógó döntésen lehetne agonizálni kívülálló, laikusként
2023. nov. 16. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Amióta elszálltak az üzemanyag árak, sokan vissza térnek a dieselre.

Nekem 1.6 cr-em van D sorozatú, tesomnak 1.5 tsi. Én elmászkálok 5 literrel, dinamikusan vezetve, tesóm 6,6 al teszi ugyan ezt.

Mindkét motor egyformán van bonyolítva, sőt nekem nincs kettőstömegűm neki van, nekem 4 befecskendezőm van, neki 8 db. Mindegyiknek van nagy nyomású pumpája, mindegyiknek van dpfje. Szóval mindegyik egyformán kellemetlen költségeket tud okozni.

diesel 609ft/l * 5 = 3035 ft/100km

benzin 588 * 6,6 = 3880 ft/100 km

Évi 20000 kmnél ez ~850*200 = 170000 ft többlet kiadás a benzines javára.

Ráadásul hiába 150 le a tsi a diesel meg 116, mindennapi átlagos felhasználáskor ugyan úgy mennek. Sőt nem csak érzetre ugyan az, hanem még a teljesítmény/nyomaték göbéjük is megegyezik ~3200 ig. 4000 felett lesz jóval erősebb a tsi.

Állítólag mindét motor megbízható tartós konstrukció.


Azt akartam ebből az egészből kihozni, hogy van összefüggés a diesel motor kereslet csökkenése és a benzinesek diesel karakterisztikája között.

Ha bedugod a füledet és mész mindegyikkel egy kört nem tudod megmondani melyik, melyik! Európai ember a diesel karakterisztikát akarta, és ezt meg is kapták. Az, hogy mit tankol bele meg nem igen érdekli, ezért legyen benzines főleg, mert az még nincs közutálatban.

2023. nov. 16. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!