A Suzuki miért nem akar(t) személyautókban is felsőbb
kategóriába tartozni?
Figyelt kérdés
Motorokban és vízijárművekben nagyon ott vannak a neves gyártók mellett: Kawasaki, BMW, Honda, Mercury, Yamaha. Eközben személyautókból egyszerű de olcsó mondhatni tömegtermékeket gyártanak.
Miért nem akartak illetve akarnak személyautókból is legalább Toyota vagy Honda presztízsű modelleket gyártani? Vagy ők valószínűleg direkt a legolcsóbb réteget célozták meg, hogy ha nem is minőségi autókat de legalább egy csomót el lehet belőlük adni?
Talán a Suzuki volt az egyetlen gyártó az elmúlt mondjuk úgy 20 évben ami minőségromlás nélkül megőrizte azt a megbízhatóságot amiért népautó lett. Az árai sem szálltak el annyira. Szerintem hülyék lennének ezen változtatni, 2 okból. Az egyik hogy ez az üzletpolitika bejött nekik. A másik hogy ahhoz hogy Toyota minőséget gyártsanak és az emberek Toyota helyett Suzukit vegyenek, annyira olcsón kellene adni ami már nem érné meg. De ha kicsit objektíven nézed, most minőségben sokkal közelebb van a 3 gyártó egymáshoz, mint 20 éve. És nem azért mert a Suzuki jobb lett.
2023. nov. 15. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
2/6 kojee válasza:
Tudomásom szerint világszinten sokkal kisebb vállalat a suzuki az autópiacon mint az említett cégek. Amugy akartak, a kizashi modellel, de nem jótt be. Illetve ha jól emlékszem a suzuki alapból a keicar kategoriát nyomja nagyon, ami a világ sok részén (pl.:india ) kívánatos a mindennapi közlekedéshez
2023. nov. 15. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
3/6 anonim válasza:
Nekik is vannak nagyobb autói. Emlékszem arra a reklámjukra is, hogy "ideje másként gondolni a Suzukira". A Baleno nagyobb autó, a Vitara meg már SUV.
De igaza van 1-esnek, bejött nekik a kicsi és megbízható autók gyártása, tehát ez maradt a fő profiljuk. Már 15 éve is szlogen volt autóhoz jobban értő ismerőseim között, hogy "Suzukit sosem láttál az út szélén lerobbanva".
De annyit jegyeznék még meg, hogy a Suzuki 4x4 és a Toyota Corolla szinte ugyanakkora autó. Tehát a kisautóik nőttek akkorát, hogy már alsó középkategóriásak lettek.
2023. nov. 15. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
4/6 anonim válasza:
Minek? A Cultust szétexportálták a GM-mel mindenhová, akkora löketet adott a gyártónak (a GM), hogy be tudtak rendezkedni erre az olcsó fapad vonalra. Úgy kell elképzelni üzleti szempontból, mint a régi Ladát. Olcsó tömegtermék, nem tud sokat, nem nagyon felszerelt, csak pont annyira, amennyire kell, vagy az adott ország szabályzata előírja. Sok emberhez eljut, jó a profit. A használtpiacon is jó, mert igazából egyik sem egy értéktartó / értéknövelő modell, hanem szép lassan csúszik le az ára, megint sok emberhez eljut. Marha jól pörgetik egymásnak az autóikat a tehetős (futja újra) és a kevésbé tehetős (csak a használt) Suzukisok. :D
2023. nov. 15. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
5/6 anonim válasza:
Mondjuk mostanában a Suzuki eleve olcsósított Toyota lett. Swace/Corolla vagy Across/RAV4. Viszont globális szinten egyszerűen kihasználják a piaci rést a relatív minőségi kisautókkal, olcsó autókkal.
Azt tegyük hozzá Európában szerintem csak nálunk lett ennyire "népautó" a Suzuki aki jókor volt jó helyen és kihasználta, hogy a magyarok a Ladából meg Trabantból ülnek át valami megbízható de olcsó kisautóba.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!