Főtengely jeladó hol található az olajszűrő vagy a leeresztő csavar környékén..? Audi a4 b5 1.6
Ez most komoly kérdés? Már a nevében is benne van, hogy főtengely jeladó, akkor nem az olajkarteren lesz ahol a leeresztőcsavar van.
Keresd inkább a főtengely szíjjtárcsa környékén, és megsúgom, hogy lesz egy a vezérműtengely végén is. Mert kettő felel a megfelelő gyújtás időzítésért.
#1 Nem mindig a főtengely szíjtárcsánál van. Bár az igaz hogy nem az olajleeresztő csavarnál lesz, de pont a Volkswagen szereti a lendkerékről venni a főtengely jelet. Pl. Fabiáknál a motor hátulján a lendkeréknél volt, újabb Volkswageneken (kb. 2006-tól) meg beleépítették a váltó oldali főtengely szimeringbe.
A felső pedig ami a vezérműtengelynél van, az meg nem főtengely jeladó, hanem kapaszkodj meg: vezérműtengely jeladó. És nem létfontosságú, mint a főtengely jeladó. A veztengely jeladó csak egy ellenőrző jeladó, ami a szinkront ellenőrzi, annak hiányában megy az autó rendesen, csak hibalámpát fog dobni. Meg az okoskereket zavarhatja össze, ha van, de az övében nincs.
#3 Most komolyan azt akarod megmagyarázni, hogy a veztengely jeladó az nem veztengely jeladó, hanem főtengely jeladó. Igaz hogy a veztengelyen van, jó messze a főtengelytől, de az akkor is az. :DDD
"ekkora hülyeséget azért ne írjál,hogy a vezérműtengeky végi jeladónak semmi szerepe"
Nem írtam ilyet. Azt írtam, hogy az egy referencia jeladó, a szinkront figyeli a főtengely és veztengely között. Ha a főtengely jeladó rossz, akkor be sem indul az autó. Ha a veztengely jeladó rossz, akkor az nem befolyásolja a működést, csak hibakódot fog dobni, max a szelepvezérlést tiltja le, ha van, de ebben nincsa. Szerintem több ilyet láttam már mint te, legutóbb az enyémnél. Ment rendesen az autó, csak a szelepvezérlést tiltotta le.
"nem tudná a vezérlés,hogy munkaütemben jön fel a dugattyú, vagy kipufogásban"
Hát akkor megsúgom, hogy duplaszikrás gyújtásnál kipufogó ütemben is van szikra. Pont ezért hívják duplaszikrásnak, mert az 1-4 és 2-3 gyertyái közös trafón vannak és párban kapják a szikrát, tehát a kettőből az egyik mindig felesleges. De így van. Ha hengerenkénti trafós, akkor valóban a veztengely jeladó dönti el, hogy mikor melyik gyertya ad szikrát, ebben igazad van, de ha nincs veztengely jel, akkor a főtengely jel alapján a duplaszikráshoz hasonlóan párban fog gyújtani, hogy bármelyik henger is van éppen munkaütemben, ott biztosan legyen szikra, így az autó továbbra is járóképes marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!