Mitől függ, hogy egy (tucat) autó kap-e stabilizátor
rudat vagy sem?
11/24 A kérdező kommentje:
Amúgy is nem a merevhíd az olcsóbb? Egy nagy egybefüggő alkatrész? Ma is látni új doboz meg kisteherben is.
#10 Mégis mit? Itt semmi olyan nincs leírva, amikről te eddig beszéltél. Eleve már régen a hátuljánál van a téma, mikor a kérdésben még az elejéről beszéltél.
Semmi értelme ennek az egész témának.
2023. nov. 11. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
#11 Nem. A merevhíd van vagy 30 kiló minimum, tömör anyag. Emiatt robusztus, masszív, tartós, ezért használták előszeretettel nagyon sokáig és a haszongépjárművek alatt ezért van még ma is az, de a csatolt lengőkar sokkal olcsóbb és könnyebb, főleg ha alumínium.
2023. nov. 11. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
14/24 A kérdező kommentje:
Tehát amit írtam 4-es válaszként azt a cikkből másoltam ki. Erre fel kérdezte a 9-es, hogy ezt honnan veszem? Amire 10-es ként szint úgy válaszoltam, nem mellesleg emiatt terelődött a téma a hátsó futóműre. "Itt semmi olyan nincs leírva, amikről te eddig beszéltél." tudom sikerült-e meg nyitni a linket?
De vissza térve az eredeti kérdése, akkor elméletileg minden autónak van elől stabilizátor, de akkor néz ki még is van kivétel.
2023. nov. 11. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
16/24 A kérdező kommentje:
Még mindig nem láttunk erre példát. Egyszer már kértük, hogy mutass egy olyan autót, ahol nincs, erre belinkeltél egy képet, amin volt... ügyes vagy.
2023. nov. 11. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
Lóerőben gyengébb, könnyebb, kisebb autóknál előfordul amúgy nagy ritkán a stabrúd elhagyása, Grande Punto 1.2 szívó motoros aminél láttam ilyet, de az összes többi, 70 LE feletti már megkapta.
2023. nov. 11. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
(Előző válaszom első tengelyre értendő a konkrét esetben.)
Hátul a merev tengely teljesen mást jelent, mint amire gondolsz - középen difi, nincs csukló a féltengelyeknél, stb.
2023. nov. 11. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
A hátsó független lengőkaros megoldásokban nem az anyag a drága, hanem a munka... Az alkatrész legyártása, a sok szilent bepréselése, a finom beállítás, és jellemzően nem is kifejezetten tartósak. Arról nem is beszélve, hogy összeszerelés (ami új autónál azért szempont) is komplikáltabb. Szintén az új autó értékesítése szempontjából fontos a nagyobb csomagtér, márpedig ez a megoldás több helyet igényel, ezért az ilyen katalógus adatok közül romlik máris néhány. Egy csatolt lengőkarban nem pár kiló vas a drága, hanem hogy az a vas jellemzően nagyon primitív, olcsó megmunkálással, és összesen kell bele 2, plusz ami a lengéscsillapítóknál van. Mivel össze van hegesztve, nem kell külön stabilizátor rúd a két oldal közé, mint a függetlennél volna. Kezdem megunni az írást, én rajongom az egyszerű megoldásokat, a csatolt lengőkart is ilyen. Az egyik, 350e km felett futott autónkban a rugókat kellett még csak cserélni hátul, pedig sokszor meg van pakolva. Nem versenyautóba való, de tisztességesen megcsinálva pont jó mindennapos közlekedésre, és minimális karbantartást igényel.
2023. nov. 11. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: