Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől függ, hogy egy (tucat)...

Mitől függ, hogy egy (tucat) autó kap-e stabilizátor rudat vagy sem?

Figyelt kérdés
Például fapados (olcsóbb)kisautóban láttam már elől, de valamivel drágább komfortosabb alsó középkategóriás autóban pedig nem volt elől. De ez mitől függ és pontosan milyen célt szolgál?

2023. nov. 11. 12:04
1 2 3
 11/24 A kérdező kommentje:
Amúgy is nem a merevhíd az olcsóbb? Egy nagy egybefüggő alkatrész? Ma is látni új doboz meg kisteherben is.
2023. nov. 11. 15:18
 12/24 anonim ***** válasza:
100%

#10 Mégis mit? Itt semmi olyan nincs leírva, amikről te eddig beszéltél. Eleve már régen a hátuljánál van a téma, mikor a kérdésben még az elejéről beszéltél.


Semmi értelme ennek az egész témának.

2023. nov. 11. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
68%
#11 Nem. A merevhíd van vagy 30 kiló minimum, tömör anyag. Emiatt robusztus, masszív, tartós, ezért használták előszeretettel nagyon sokáig és a haszongépjárművek alatt ezért van még ma is az, de a csatolt lengőkar sokkal olcsóbb és könnyebb, főleg ha alumínium.
2023. nov. 11. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 A kérdező kommentje:

Tehát amit írtam 4-es válaszként azt a cikkből másoltam ki. Erre fel kérdezte a 9-es, hogy ezt honnan veszem? Amire 10-es ként szint úgy válaszoltam, nem mellesleg emiatt terelődött a téma a hátsó futóműre. "Itt semmi olyan nincs leírva, amikről te eddig beszéltél." tudom sikerült-e meg nyitni a linket?


De vissza térve az eredeti kérdése, akkor elméletileg minden autónak van elől stabilizátor, de akkor néz ki még is van kivétel.

2023. nov. 11. 16:35
 15/24 anonim ***** válasza:
54%
Nincs kivétel.
2023. nov. 11. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 A kérdező kommentje:
De van!
2023. nov. 11. 17:58
 17/24 anonim ***** válasza:
100%
Még mindig nem láttunk erre példát. Egyszer már kértük, hogy mutass egy olyan autót, ahol nincs, erre belinkeltél egy képet, amin volt... ügyes vagy.
2023. nov. 11. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
Lóerőben gyengébb, könnyebb, kisebb autóknál előfordul amúgy nagy ritkán a stabrúd elhagyása, Grande Punto 1.2 szívó motoros aminél láttam ilyet, de az összes többi, 70 LE feletti már megkapta.
2023. nov. 11. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:

(Előző válaszom első tengelyre értendő a konkrét esetben.)

Hátul a merev tengely teljesen mást jelent, mint amire gondolsz - középen difi, nincs csukló a féltengelyeknél, stb.

2023. nov. 11. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
A hátsó független lengőkaros megoldásokban nem az anyag a drága, hanem a munka... Az alkatrész legyártása, a sok szilent bepréselése, a finom beállítás, és jellemzően nem is kifejezetten tartósak. Arról nem is beszélve, hogy összeszerelés (ami új autónál azért szempont) is komplikáltabb. Szintén az új autó értékesítése szempontjából fontos a nagyobb csomagtér, márpedig ez a megoldás több helyet igényel, ezért az ilyen katalógus adatok közül romlik máris néhány. Egy csatolt lengőkarban nem pár kiló vas a drága, hanem hogy az a vas jellemzően nagyon primitív, olcsó megmunkálással, és összesen kell bele 2, plusz ami a lengéscsillapítóknál van. Mivel össze van hegesztve, nem kell külön stabilizátor rúd a két oldal közé, mint a függetlennél volna. Kezdem megunni az írást, én rajongom az egyszerű megoldásokat, a csatolt lengőkart is ilyen. Az egyik, 350e km felett futott autónkban a rugókat kellett még csak cserélni hátul, pedig sokszor meg van pakolva. Nem versenyautóba való, de tisztességesen megcsinálva pont jó mindennapos közlekedésre, és minimális karbantartást igényel.
2023. nov. 11. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!