Simsonnál a fordulat növekedésével miért lesz kisebb az elő gyujtás?
ismerősöm felvetette hogy a motorjánál a magasabb fordulaton későbbre kell állítani az elő gyújtást azaz közelebb gyújtson a FHP-hoz. Na ez alapból se volt nekem logikus mivel pont hogy a motor sebességének növekedésével kevesebb ideje van a lángfrontnak elérni a holtpontot, azaz pont hogy hamarabb kéne hogy gyújtson.
bizonyos terhelés függvényében/ motorhőfok növekedésnél persze el lehet tolni a kisebb elő gyújtás fele hogy ne kopogjon de itt is ez lenne a helyzet vagy valami más?
nagyon levagyok fáradva agyilag a napokban, szóval elképzelhető hogy nem látom az egyértelműt, de most ez nagyon cseszi az agyamat.
a válaszokat előre köszönöm.
A 2 üteműnél nem ilyen egyszerű a gyújtás.
Ha nagy az előgyújtás akkor tovább vannak a forró gázok a hengerben, így jobban melegszik.
Ha rezós a kipufogó akkor még bonyolultabb mert beleszól a gázlengésbe is a kipufogó gáz hőmérséklete, emellett a rezó miatti nagyobb dinamikus kompresszió miatt akkora lesz a nyomás nagy előgyújtással, hogy detonál és elolvasztja a dugattyúdat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!