Ha annyira fontos a fenntarthatóság és erre megy ki a villanyautózás, miért tankméretű SUV-okat gyártanak?
Mert a pronyóknak van rá igényük. :)
Egyébként szerintem nem a villanyautózás lesz a megoldás a fenntarthatóságra. Pontosabban nem az akkuról meghajtott.
Ugyanazért amiért a sima villanyautókat azzal reklámozzák, hogy 3 másodperc alatt vannak százon és 500+ lovasok....
Ez nem a környezetvédelemről szól, a környezetvédelem csak szimpla marketing.
Mese habbal.
Ha annyira a fenntarthatóság lenne a lényeg akkor tartós, faék egyszerű autókat gyártanának.
A Passat 9 csak kombi lesz, és nem csinálnak több generációt. Gondolom ebből suv lesz, bár valószínűnek tartom hogy a Tiguan veszi át a helyét.
Gondolom követi majd a Golf is, ennek alternatívája a Taigo. A golf kombit mivel pótolják arra nincs ötletem, de 5 ajtós golf és taigo szinte megegyezik méretben.
Mindkét típus a vw ikonikus darabja, és ha a passat eltűnik, akkor a golf sem marad sokáig.
1) Az igazán környezettudatosak tömegközlekednek.
2) A villany terepjáró még mindig fenntarthatóbb a benzinesnél.
"Az autógyártók kérdés nélkül visszatérnének a régi benzinzabáló 5 literes V8-akhoz, ha arra lenne igény."
Pontosítanék: nem azért nem gyártanak ilyet, mert ne lenne rá igény. Az átlagember sem utasítaná el az 5 literes V8-at, hogy már pedig neki akkor is csak a 0.9T háromhengeresre van igénye! Hanem a jogi szabályozás, kvóták, kibocsájtási limitek, Euro7, stb miatt hatalmas bünti menne minden egyes legyártott darabra. A gyár meg nem jótékonysági intézmény. Nem fogja lenyelni a büntetést. Hanem áthárítja az autó árába építve a vásárlókra. Így meg aránytalanul drágák lennének az ilyen autók. Az átlagember nem tudná megfizetni. (Kitérő ezzel kapcsolatban: Az Euro normák Európában érvényesek. Nem véletlen, hogy pl, az USA-ban a mai napig nem ezeket a háromhengeres nyomorék motorokat, meg hibrideket erőltetik.)
Tehát nem azért van a downsizing, 3 hengeres motorok, hibridek, elektromos autók, mert az emberek annyira ezt imádják és ezt igénylik, a nagyobb motoroktól meg irtóznának és ördögtől valónak tartanák. Hanem erre vannak rákényszerítve. Magyarán nem az igények határozzák meg a motorokat, nem a szabályozási kényszer, te meg megfizethetően csak azt tudod megvenni, rá vagy kényszerítve. Nem az okozat határozza meg az okot.
Azért pár megjegyzés:
1. Az elektromos autóknál súly szempontjából praktikus, ha alul vannak az akkumlátorok, ehhez pedig az suv forma kedvez a legjobban
2. Az, hogy egy elektromos autó jól gyorsul az következik a technológia jellemzőiből (nincs váltó, bárhol képes leadni a maximum nyomatékot)
3. Egy elektromos autó a belsőégésűekhez képest faék egyszerűnek számít, hiszen jóval kevesebb alkatrészből épül fel.
Mondom ezt úgy, hogy nem vagyok nagy suv rajongó. Bár én az egyterűeket sírom vissza.
Mert a tankméretű suvokat szívesebben veszik az emberek és az autó mérete nincs korlátozva jogszabályilag. Ennyi.
Az autógyártókat csak annyira érdekli a környezetvédelem, hogy ne lehessen büntetni őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!