Ha lehetne sok tíz milliós sportautótok akkor manuális vagy automata váltóval szeretnétek?





Szerintem arra gondolt, hogy a Lamborghini alapvetően nem sportautó kategória, hanem szuperautó, csak sokan a külső miatt sportautónak kategorizálják. Nem csak a Lamborghinit, a Ferrarit is, Mclarent is, stb.
A sportautó alapvetően 2 üléses, kompakt, jó súly-lóerő arányú gép, relatíve magas kanyarsebességgel. Lehet 4 hengeres is, akár szívó motoros is, nem feltétlenül középen elhelyezett motorral. Nissan 350Z, BMW Z sorozat, Mazda RX, MX, Porsche Boxter, stb. A szuperautó alapvetően 12 hengeres volt egykoron, de az utóbbi 20-30 évben 8-12 hengeres, közel középen elhelyezett motorok és a 300km/h végsebesség mondhatni standard, a karosszéria egyáltalán nem kompakt de a légellenállás minimalizálva van. Ebből erednek a formák. Pl. Lambo, Ferrari, R8, Mclaren, stb. És vannak a hiperautók, amik a szuperautókra építkeznek, csak minden esetben feltöltött, 1000 lóerőtől induló teljesítménnyel, 12-16 hengeres motorral, inkább 400km/h-t közelítő végsebességgel. Bugatti, Paggani, Köenigsegg, stb.
Vannak olyan autók amik úgymond átmenetek, Porsche 911, Nissan Skyline-GTR vonal (sport-szuperautó átmenet) Corvette (izom-szuperautó átmenet), Aston Martin DB (ugyan coupe de nem 2 üléses és gyártották sor6 motorral is) melyek ugyan teljesítményben és menetteljesítményben bőven belelógnak a szuperautó kategóriába, de a felépítést tekintve elmaradnak attól. Ezek közül többeket maga a gyártó is sportautóként kategorizál (GTR, DB9 pl.).





Nem 10es vagyok. De mivel versenypályán (az utcai modellek) maidnem semmit nem tudnak. Nehez iranyitani, nem megy rosszul, de ezek az autok utcara vannak tervezve, annyi leszorito ero van, hogy utcan hasznalhato legyen, palyan annyira mar nem elvezheto. De ha belegondolsz ott a Lamborghini Aventador, azzal is inkabb gyorsulnak bugattik ellen, mivel bugatti versenypalyan szinten szarnak mondhato, szappan forma, nehez motor, nem arra tervezett futomu.
Pl.: ha megnezel yt-n egy Nordschleife palyanapot, nagyon sok Porsche 911/912/GT3 van, mivel az azért csak egy Porsche. Aránylag könnyű, boxer motor sok erővel (ez fontos mert a súlypont nagyon lentre kerül), így könnyen irányitható, van leszorítóerő is rendesen, és egy normális felfüggesztés. Nem sűrűn szokta ez dobálni a hátulját, hogyha tudod hol vannak a határai. LeMans 24h is eleg jol szoktak teljesíteni.





#13 A sportautó és a pályaautó két külön dimenzió. A sportautó nem azért sport, mert verenypályán jól használható, vagy inkább úgy is mondhatnám, hogy a sportautó sem pályára való, csak úgy mint a szuperautó.
Ha megnézed a Nordschleife széria pályarekordokat, az első 10 helyezett közül 4 Porsche és 2 Lambo. Porscheből sem a 4 hengeres boxer motorsak, hanem a sor 6 iker turbós típusok vannak partiban a 700-770 lóerős szívómotoros Lamborghinikkel. Ugyan a boxer motor a súlypontot nagyon jól optimalizálja, továbbá tényleg könnyű, de egy 2-3x olyan erős szívó V12-vel nincs versenyben még pályán sem.





#11: a Lampborghinikkel csak egyenesben lehet gyorsan menni, kb annyira sportautó, mint egy Tesla model S.
Nehéz, nem kanyarodik, viszont indokolatlan teljesítménye miatt jol gyorsul





#15 Nem, ez igy nem igaz. Nezd meg a Nordschleife palyarekordok listajat. A Porschek es AMG-k mellett Lambok vannak az elso 10-15 helyen, minden mas csak utanuk jon. Magasabb a kanyarsebesseguk mint egy gyari Supranak vagy M3-nak.
Pont hogy palyan nem hasonlithato egy Tesla S-hez. Kicsit el vagytok tevedve, egy reszigazsagon csusztatjatok a valosagot.










További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!