Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen alacsony fenntartású...

Milyen alacsony fenntartású dízel autót érdemes venni?

Figyelt kérdés

A félreértések és a felesleges kommentek végett: mindenképp dízelt keresek. Csak hosszútávú utakra használnám eleve, 2 település közt kb 80


70 km távilságra, és egyébként is friss jogsim van, benzinest sose vezettem, a kuplung használatát dízelen tanultam, benzinest magabiztosan nem tudnék még vezetni, így csak a dízel jöhet szóba minden szempontból. A vételárra tisztán 800 ezer forintot szánok, ezen túl a fenntartásra is tudok félretenni. Havi szinten 100 ezer forintot tudok félretenni autóra. Ebbe minden költséget értek, ennyit tudok havonta rászánni. Tankolás beleférne, mert havi

700 km-t menne az autó összesen max. Szóval a tankolást simán megoldom. Kis autót keresek, hétvégén kívül tényleg nem nagyon használnám. Mit ajánlanátok?



2023. okt. 29. 15:02
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:

"Igen, elmegy 5 évet, de hogy elmenjen 5 évet az a gumi, azt meg kell venned most, ahogy tavasszal meg kell venned a második garnitúrát is. "


És szted ezek az egyszeri költségek nincsenek bekalkulálva? Meg az átíratás költsége és az első szervíz?


Ti amúgy az ilyen autóvásárlásos kérdéseknél kb óvodásnak nézitek a kérdezőket vagy nemtom. Az meg se fordul a fejedben, hogyha én azt írom, hogy 800 ezret szánok tisztán a vételárra, akkor valszeg van minimum 1,3 millióm is, csak nyilván nem az utolsó fillérre kiszámolom, hanem betervezem rögtön a főbb alkatrészek cseréjét elsőkörben (vezérlés, olaj, tömítések, kopóalkatrészek, kerékgarnitúra). Gondoltam van annyi eszed, hogy a 800 ezret TISZTÁN nem úgy értem, hogy ebbe mindennek bele kell, hogy férjen, de ezek szerint nem adta ki. És ha minden főbb fontosabb dolgot kicseréltem, amit egy használt autón szokás, ezen túl maradnak a havi 100 ezer ft-os félretevések, amiből az üzemanyag, és esetleges szervizekre megy a pénz félre, ami ahogy kiderült a számolásból, túlszámolt fogyasztással és km-el is 60 ezer megmarad havi szinten.

Sztem átlag proli félre se tesz semmire, meg nem is kalkulál semmivel, mégis minimálbéres fizukkal elmászkál a szétfele hulló B meg C Corsával. Ehhez képest én sztem tudatos vagyok. Szóval nem gondolom hogy havi 300 ezreket költene valaki autózásra, ti meg úgy adjátok elő. Kiadhatná az ész, hogyha eleve félre van téve havonta pénz, akkor valszeg nem a fedőt kell a fejem fölül eladni, ha jön egy szerviz. De te úgy veres magad pl. mintha nem is szabad volna semmit venni, mert csak havi 2 milliós fizuval szabad autót fenntartani stb.


"Egyébként minek kérdés, ha mindenki hülye és te már tudod mi a jó?"


Mondjuk te tényleg h.lye vagy a fentiek alapján. Egyetlen értelmes javaslatod se volt a kérdésre vonatkozóan, csak fillérb.szva elkezdtél okoskodni, hogy ennyi meg annyi kevés hozzá. Aztán nyilván még a te pofád habzik sértődötten utána, hogy "akkor csinálj amit akarsz". Majd ha ideokádsz egy két autót, ami majdnem egymillióért megelel ennek a kevés és igénytelen paraméternek, akkor esetleg duzzoghatsz utána, ha az se jó.

2023. okt. 30. 12:06
 12/15 3 napos mákos lecsó ***** válasza:

Szia!


Először is leszögezném, hogy nagyon örülök a kérdésednek. Én 2 hónapja vettem egy 206-os pözsót. 2009-es évjárat, Trendy felszereltség. 1.4 KFW motor.

750.000 forintért vásároltam(tehát a kínálat tetejéből), a már meglévő 2000-es évjáratú 1.1 HFX, Gablini felszereltségú (értsd:full fapad, de sárga) 206-os mellé.


Ennyi tapasztalatból ki tudom jelenteni, hogy egy ilyen autó fenntartása havi ~700km futás mellett, az üzemanyagot és a biztosítást + súlyadót nem számolva olyan 50.000 forint. Ebben viszont benne van egy szett legolcsóbb 4 évszakos gumiabroncs ára is. Ami szerelés nélkül 60.0000 forint volt.


Mind két autó 200.000km fölötti futással került hozzám, a régebbi, tehát az 1.1-es nagyon használt állapotban, míg az újabb talán kicsit jobb állapotban.

Az 1.1-eshez az első évben megvett alkatrészek:

- Vezérlécsere 26.500 HUF

- Kiegyenlítőtartály és kupak: 10.000 HUF

- Hűtő, relék, előtét-ellenállás, csövek és termosztát: 70.000 HUF

- Új gumik: 65.600 HUF

- Fék csere elől, hátul: 80.000 HUF (hűtött tárcsa, tömör helyett)

- Futóműalkatrészek: 50.000 HUF

- Izzók, egyéb apróanyag ~30.000 HUF


Az autó futása ez idő alatt kb 7.000km volt. A második évben is hasonló összeget költöttem rá, azonban ebben volt fényezés, mert nem tetszett 1-2 lakkhiba, így ezt nem számolom fel. Fontos, hogy olajat 8 ezrenként cserélek az előírtnál jobbra.


Az 1.4-es kocsira a következő költések történtek valamint fognak az elkövetkezendő 1 éven belül:

- Vezérlécsere 34.500 HUF

- Hűtő, relék, előtét-ellenállás, csövek és termosztát: 70.000 HUF

- Fék csere elől, hátul: 80.000 HUF (hűtött tárcsa, tömör helyett)

- Futóműalkatrészek: 70.000 HUF

- Izzók, egyéb apróanyag ~50.000 HUF

- Egyéb esztétikai dolgok, például kormánybőrözés: 90.000 HUF


Ezen kívül amire minden pillanatban számolni kell, az hogy hengerfejes lesz valamelyik blokk, ezt egy hozzáértő legjobb tudomásom szerint kb 300.000 HUF nagyságrendben javítja. Valamint a másik dolog a torziós hátsó futómű hibája, ez szintén 140.000 HUF.


Ezek azért fontosak, mert nem tudsz rájuk számolni, így én a két autó hirtelen bekövetkező költségeire ~500.000 forintot tárolok Diszkont Kincstárjegyben.


Egy kuplungozást stb. a normál cashflowból megoldok, tehát ismételtem autónként havi 50.000 forintot számolok csak szervízre, évi kevesebb mint 10.000km futás mellett.


Ha jól számoltam számodra az 1.4 HDi ~ dupla költségekkel járhat, hiszen a futásod is alaphangon 20.000km/év. Amivel te a hengerfejezés helyett számolhatsz, az a nagynyomásű szivattyú (220.000 HUF) plusz 4 porlasztócsúcs csere (4x70.000 HUF). Ez kb bármikor bekövetkezhetsz, a vásárláskor megtekintett élő adat ellenére. A turbóra viszont tudsz számolni 2-3 hónappal előbb. Egyébként az 1.4 HDi 3.6 literrel eljár hosszúban. Az 1.4 KFW eszik kb 6.2-őt hosszúban.


Amit esetleg tudnék ajánlani, hogy neked a cash flowd nem bír el havi 50-80 ezer forint kiadást valamint ezzen felül ~800.000 HUF 8-12 hónap alatti feltermelését az a Citroen Saxo 1.5 dízele, ott benzines fenntartási költségek mellett tudsz 3-4 literes fogyasztással autózni.

2023. okt. 30. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
Egyébként nem állt össze a fejemben a kérdés. Ha van 100 ezer forintod fenntartásra és csak 700km-ert mész egy hónapban az bőven nem egy dízel táv és nem egy dízel fenntartási költsége. Szumma szummárum: Jobban jössz ki egy benzinessel.
2023. okt. 30. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ. Örülök hogy végre valaki a levegőbe beszélés helyett számokat hozott. Nagyon ritka ez GYK-n manapság.
2023. okt. 31. 07:00
 15/15 3 napos mákos lecsó ***** válasza:

Érdemes lehet 206-ból tényleg benzinesben gondolkozni, mert nem fog megtérülni a dízel alacsony fogyasztása ilyen kevés futás mellett.


Érdemes 1.6-osra vadászni NFU motorkóddal. Az a legmegbízhatóbb és így annak a legalacsonyabbak a fenntartási költségei. Fogyasztásban se eszik 1-2 decinél többet, cserébe 2x erősebb mint az 1.4 HDi. Így benzinesként elindulni is ugyan olyan könnyű vele.

2023. okt. 31. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!