Használt alufelni vásárláskor mire kell figyelni?
Talán úgy lehet észrevenni,hogy alaposan átnézed,erre nem gondoltál?
A futását meg ugy is csak gumisnál(felnisnél) tudod átnézetni,ahol géppel ellenőrzik.
Na akkor most már ezt is tudod.
Amúgy ha ennyire bizalmatlan vagy(talán jogosan),akkor tényleg az egészet nézesd át felnisnél szakemberrel.
Meg kell nézni alaposan van-e hegesztés, vagy repedés rajta. Valamint az a legjobb, ha be tudod vinni egy gumishoz, aki feldobja centírgépre és megmondja mennyit üt. Ha görgőzni kell, az még egy fél garnitúra ára lesz szerelgetéssel mindennel együtt.
Egyébként meg minden faluban van gumis, ha arra nem képes az eladó, hogy egy gumisnál találkozzatok, akkor felejtsd is el a témát, mert tuti szemetet akar rádsózni
Azt azért látod hogy meg volt e nyomva, deformált-e.
Ha nagyon rozsdás az se jó.
Ahol a gumi felfekszik ott legyen tökéletes, mert a legkisebb hiba miatt is ereszteni fog.
A méretek adottak. Ha lehet a gyáritól ne térj el! Középfurattól semmiképp. Osztókörtől se hogy ne kellejen mozgókúpos csavarokkal bohóckodni. ET-ben 1-2 mm eltérés az esetek többségében nem okoz nagy gondot. Szélesség, átmérő is jobb ha gyári, vagy nagyon ahhoz közeli.
A hibákat meg szemrevételezed. Ne legyen durván padkázott, törött, láthatóan hegesztett, sómart (bár ártól függően akár megérheti felújítani), tojás alakú, deformált. Helyszínen kb ennyit tudsz tenni. Ha nagyon lelkiismeretes akarsz lenni, elviszed egy gumishoz. Ott megpörgetik, kiderül hogy üt-e vagy sem.
Használt gyári alufelnit eddig egyszer vettem. Az ország túlsó végében árulták. Voltak fent róla részteles, nagy felbontású képek. Ezért látatlanban meg mertem venni. Ehhez hozzá tartozik, hogy olyan modell gyári felnijei voltak, ami akkor két éve volt csak gyártásban. Így hosszú előélete nem lehetett a felniknek. Továbbá az eladó elmondása szerint 0 km-es bemutató autóról lettek levéve és azt a képek is alátámasztották. Ezen felül annyiba került gyári nyomásszenzorokkal együtt, mint a 4 db csupasz szenzor újonnan. Így sokat nem kockáztattam. Szerencsém is volt. Egy-két lámpafényben alig észrevehető hajszálkarcon (valószínűleg tárolás, szállítás közben keletkeztek) kívül, teljesen hibátlan, újszerű gyári felniket kaptam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!