Mitől van az hogy szinte semmi más autó nem gyullad ki , csak a BMW??
Ja csak a BMW gyullad ki kivéve mikor más:
Attól hogy a hírekben többségében csak BMW-kről írnak, nem azt jelenti hogy csak azok gyulladnak ki. Minden márka kigyulladhat és ki is szokott, csak azt nem kapják fel a híroldalak. Mert mikor egy huszonéves Swift válik füstté annak nincs akkora hírértéke mint mikor egy 15-20 milliós kocsi.
' „úgy kellett elrángatni” az égő autótól, amikor megpróbálta kivenni a csomagtartóból a dolgait'
Ez érdekes. Elképzelem, hogy idegenek erőszakkal megakadályozzák, hogy kivegyem a dolgaimat a csomagtartóból. Miközben magam is fel tudom mérni, hogy mekkora hőhatás ér az égő rész felől, illetve látom, hogy van-e az aszfalton üzemanyag.
Az emberek elhiszik azt a filmekben gyakran látott rendezői szenzációkeresést, hogy egy égő autó bármikor felrobbanhat. Különösen egy dízel.
Nem csak BMW gyullad ki. Szinte bármelyik 20-on éves autó ki tud gyulladni, amiben úgy van a motor, hogy az elporladt hő és hangszigetelő anyag a tűzfalról vagy a motorháztetőről rá tud hullani a kipufogó leömlőre. Ülés alatt elhelyezett akku esetében ha a gyári burkolat hiányzik az akkuról és elöregszik az ülés rugózata, alsó ülésmagasságnál az is tud zárlatot okozni, ami simán kigyújtja az autót. Pl. első generációs Citroen Picassok (nekem is van ilyen, nem egy ember járt már így a Picassos közösségből). De valamelyik Hondában (nem vagyok biztos) is előfordult hasonló probléma. Szuper sportautóknál történt még olyan, hogy egyszerűen meggyulladt a műanyag lökhárító a kipufogó hőjétől ha álló helyzetben forgatták tiltás közelében a motort.
Fordnál, Chevroletnél is láttam már olyat, hogy az elrepedt benzincsőből a tiszta benzin ráfolyt a leömlőre, az is tud tüzet okozni. Van olyan autó amiben a motorolaj a katalizátorra szivárog ha tönkremegy a PCV szelep és a karterben a túlnyomás kinyomja a motorolajat pl. a szelepfedélnél. Ez is tűzveszélyes mutatvány.
De gyakorlatilag bármilyen melegedés vagy elektromos meghibásodás okozhat tüzet.
A cikkben említett BMW pedig nem az EGR miatt gyulladt ki, amit orvosolt a gyártó. A műanyag szívósorban lerakódott trutyi gyulladt be, amitől maga a műanyag elem is elkezdett égni.
Öhmm, ahhoz képest hogy "csak" BMW gyullad ki még sincs a TOP márkák között, ellenben néhány jól szituált távolkeleti márkával:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!