Ford Focus mk2 vagy Opel Astra H?
Csak benzines, rövidebb távú utakra, városban-vidéken, évi 1-2 autópálya.
Melyik jobb autó? Fogyasztás, tartósság, alkatrész-ellátottság, szervizigény. Melyiket olcsóbb fenntartani? Melyik motorokból érdemes válogatni?
Az autóra van 1,5 M forintom. A nagyszervízre, papírozásra megvan külön pénz.





Motorikusan a Ford talán egy hangyaf*sznyival jobb, de ebben a korban már ez nem sokat számít, mindkettő lehet jó is, sz*r is.
Futóműve a Fordnak sokkal jobb, de drágább is, ha hozzá kell nyúlni.





Meg se tudom számolni, hány ilyen kérdés volt már itt az oldalon erre a két típusra vonatkozóan.
Nagyjából egál a két technika. Sokkal többet számít, hogy milyen állapotút és előéletűt találsz, hiszen nem fiatal autók ezek már.
A futóműhöz: a H Astra IDS+ adaptív futóműve minden, csak nem rossz! Igen, a piacon kapható autók 99%-a nem ezzel van szerelve, mert újonnan is vaskosan feláras volt. Na meg ha cserélni kell benne valamit, az nem két fillér. Sajnos ára van a stabilitásnak. Pedig úgy fordul vele az autó, minta sínen húznák. A típus megjelenésekor ez a technika nagy szó volt, csak kategóriákkal feljebb pozicionált, prémium autókban alkalmazták addig.




















Motorból Focusnál az 1.6 és a 2.0 benzin. Az Opelnél meg inkább úgy mondanám, hogy legalább az 1.6 benzin, az 1.4 egyszerűen kevés. A Focus csatolt lengőkaros futóműje is zsebbenyúlós ha nem magadnak csinálod.
Én azt venném a kettő közül amelyikből jobb állapotút találok, illetve amelyik külsőre jobban tetszik. Én Focust vennék, bár az Astra jobban tetszik.















#4!
2-es vagyok. Az autóban vannak vízszintes és függőleges gyorsulás érzékelők. A gátlók csillapítása meg elektronikusan szabályozható. Azaz a rendszer (vagy te: sport gomb) tudja állítani a csillapítás mértékét. Akár függetlenül mind a négy felfüggesztését.
Ezzel egyrészt mindig az útviszonyoknak megfelelően állítja a csillapítást. Másrészt ha nagy sebességgel mész be egy kanyarba, nem fog "bedőlni" a kaszni, mert a terhelt oldalt bekeményíti. Vagy gyorsításkor, intenzív fékezéskos sem bólint az autó.
Szerintem jó dolog, iszonyat stabil vele az autó, mintha az útra lenne ragasztva. Sokkal újabb modernebb autóval nem tudtam még úgy befordulni, mint az IDS+-os H Astrával. Vannak fent Nürburgringes videók, szerintem nagyon látványos.
Igen, az elektronikus vezérlésű (CCD) gátló valóban nem két fillér ha cserélni kell. Jóval drágább, mint egy sima teleszkóp. Ez a hátránya. De ez más, újabb, komolyabb autókban sem két fillér. És amúgy vannak cégek, akik felújítással foglalkoznak. Tehát nem kell feltétlenül a kukába dobni 200.000 km-enként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!