Mi kerül egy új Suzukiban 10 millió forintba?





"A sok elektronika, biztonsági rendszer, a közvetlen befecskendezés stb."
2018-ban vettem új autót, ami akkor 7 millió volt. Ma ugyanez 12! Kötve hiszem, hogy hirtelen, az utóbbi 5 évben hirtelen elkezdtek nagyságrendekkel több elektronikát és biztonsági rendszert belezsúfolni egy autóba, ami 5 éve még ne lett volna. És a 2018-as autóm sem mechanikus karburátoros.
Csökkenni nem valószínű, hogy fognak az árak. Mert egyáltalán nem arról van szó, hogy eladhatatlanok az új autók. Ezen az áron is viszik, mint a cukrot. Elég csak megnézni, hány új, pár éves autó fut az utakon: rengeteg. Tehát ha van kereslet, bolondok lennének csak jótékonyságból olcsóbban adni.
Na meg, ez nem autóspecifikus történet. Ha valaki jár bevásárolni, tapasztalhatja, hogy ugyanannyi cuccért, minimum dupla mennyiségű pénzt kell a pénztárnál hagyni, mint pár évvel ezelőtt. Drágábbak az alapanyagok, drágább a munkaerő, drágább az előállításhoz szükséges energia, drágább a szállítás, kevesebbet ér a forint. Egyik tényező sem vezet az árak csökkenéséhez.





Nézd, mi flottakezekéssel foglalkozunk, rengeteg kereskedővel állunk kapcsolatban. Látjuk a piacot, nem viszik az új autókat mint a cukrot. Magánemberek kiváltképp nem és a cégek is egyre többször hosszabbítanak. Hidd el hallunk elég pabaszkodást a kereskedő partnerektől.
Az árcsökkenés nem úgy következik be, hogy a listaárak lecsökkennek, hanem ha most bemész a kereskedésbe és megkérded mennyi a vége, most meg fogsz lepődni a válaszukon, egy évvel ezelőtt még kiröhögtek.
Ennek az egésznek a Covid a legfőbb okozója, ami felborította a piacot, az ellátási láncokat, hiányt kreált alkatrészből de főleg munkaerőből. Nem tett jót a háború és a részben miatta előállt energiaválság, de nem segitett a forint gyengülése és a hazai pénzügyi környezet állapota sem.
Abban igazad van, hogy nem a beépített elektronikai pluszok okozták az áremelkedést aki ilyet mond, az hosszú téli álmot alhatott 2020 óta










"Nem is csak a megosztó külseje ami miatt kevesebben veszik majd. Lesz kb. 8 milla minimum a közép felszerelt változat. Ráadásul baromi alacsony. A kisebb huplikon is fenn akad ha nem egy ember ül benne. 12cm terheletlen hasmagasság édes kevés a Magyar utakra." A megosztó külsőt azt értem is, de honnan vette a kommentelő ezt a 12centis hasmagasságot? Látszik a képen, hogy ennek van se ér le az alja. Az előző generációnál is 163mm





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!