Ma már egy ezres motor is elég pályázáshoz?
https://www.youtube.com/watch?v=tdIzdNzh54s&t=189s
Tehát ha egy autónak 180 felett van a végsebessége, akkor gondolom nem gond neki egy 130/150-es tempó tartása, mert bírja a motor?
Rendszeres, hosszú távú pályázásra nagyobb motort választanék, de egyébként alkalmasak rá. 172 Nm az kb. egy szívó 1.8 nyomatéka, ráadásul alacsonyabb fordulaton rendelkezésre áll, ezért valószínűleg hosszabbra van áttételezve a váltó.
Hogy meddig bírja a motor, az elsősorban nem lökettérfogattól függ, hanem hogy az adott motor mennyire jól van megtervezve, összerakva, karbantartva. Egy jó motor valószínűleg elmegy akár 4-500ezer km-t komoly beavatkozás nélkül. A szarabbak szétesnek akár 100000 alatt, pl. mert valami idióta kitalálta, hogy olajban futó vezérműszíjat használ, így ötvözve a szíjas és a láncos vezérlés minden hátrányát némi extra kockázattal.
Az új autóknál ez sajnos mindig lutri. Minden márka képes rossz motorokat tervezni, gyártani, beleértve a legmegbízhatóbbnak tartott japán márkákat is. Új autónál annyi a szerencsés, hogy a garancia jó esetben fedezi, csak épp eladni nehéz, miután kiderül, hogy egy fostalicska az adott típus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!