Ha lenne 2.5 millio forintod, amit autora kellene koltened, milyet vasarolnal es miert?
Meglepoen olvason hogy mindannyian olcsobban vasarolnatok autot mint amennyi az osszeg es a maradekot meg szervizre koltenetek, miert?
Egyebkent nekem a mazda 6 2.2 sport tetszik, viszont az also hangon 2.5 millio hasznaltan ha szerencsem van. Errol az autorol mi a velemenyetek?
Én azért tennék bele egyszerű lendkereket, mert kevésbé problémás, nem lehet szétrúgni és az említett típusba számtalan példa van rá, hogy a típushoz utángyártott egyszerű lendkerékkel átszerelve is problémamentes az autó. A kuplung is pontosabb.
A lengéscsillapítót meg azért cserélném le, hogy a gyárinál is stabilabb legyen az autó. Igaz a komfort valamennyit romlik, de betonstabil. Most ugyan olyan autóm van az említett lengéscsillapítókkal, csak szívó motorral.
A kínálat aljáról ne vegyél Mazdát. A 2.2 motort nem ismerem, de pl. a Volvoba is a Mazda rakja az 1.8 és 2.0 láncos benzinmotorokat. Próbáljuk kerülni ezeket a típusokat, mert nem megbízhatók, hajlamosak a magas (nagyon magas) olajfogyasztásra, a felújítás pedig nagyon drága. Ettől a 2.2 még lehet hogy jó, kérdezz, nézz utána az olajfogyasztásának.
Én olcsóbb autót írtam, de aki rajtam kívül szintén olcsóbb autót írt valószínűleg azért tette mert vett már életében nem 1-2 használtautót!
Olyan nincs, hogy egy autót valamilyen szinten nem kell rendberakni.
De, hogy a saját példámat írjam, én egy 6,5 millióért vett autóra cirka 1,5-2 millát költöttem igazából a végén már nem is számoltam.
És nem azért mert egy lelakott xar volt, hanem, mert új gumi persze téli, nyári szett speciális mérettel Continental márkából, aztán volt pár speciálisabb kopó alkatrész amit Németországból kellett rendelni, mert limitált kocsi, és itthon nem volt hozzá semmi még a márkaszerviznek sem.
Azóta patent, de lényegében egy belépőszintű autó árát ráköltöttem és így sem bántam meg, mert tudom, hogy ezek az alkatrészek nálam már nem mennek tönkre, meg volt itt gyári alultervezési hiba is... de ezt a gyártó a mai napig nem ismerte el...
Szóval nagyon-nagyon szerencse, ha tényleg beleülsz egy használtautóba és mész, de többnyire minden autóra ha nem is ilyen összeget, de költeni kell vétel után!
"fogalmam sincs, hogy milyen parameterek alapjan erdemes ilyenkor valasztani"
Vályi Pista nagyon jól összefoglalta egy videójában. Meg kell nézni, hogy az autó, amit vennél, az mennyibe került akkor, amikor szalonban állt 0 km-rel. Annak az autónak a fenntartását veszed meg.
Mondok egy példát, van 2,5 milliód, kinéztél magadnak egy BMW E38-at, mondjuk egy 740i-t, 2,3-at kérnek érte. Ja, hogy az autó 23 éve 70.000 dollár volt a szalonban? Áhá. Zárójelben jegyzem meg, persze volt/van/lesz infláció, meg vannak kalkulátorok, hogy ma mennyit érne az akkori 70.000 dollár, nem olyan egyszerű kiszámolni.
Továbbszőve Vályi gondolatát, a következő kérdés, hogy a kiszemelt autóra lesz-e pénzed hosszútávon, mint amit Koaxk Ábel is írt. Lesz-e pénz banánra. Imádják a TikTokon is mutogatni az összehasonlításokat, hogy miből mit lehetne venni. Pl Suzukit vagy BMW-t ugyanannyiból. Ja, csak amikor majd az 540i-re kéne egy futóműfelújítás, az is hasonló áhitattal történjen, mint a videó mutogatása. :D
Természetesen ha valakinek van pénze fenntartani, akkor hajrá, csak sajnos a magyar használtpiacból kiindulva sokaknak nincs, csak megvenni volt. De ültetésre, fóliára, nyomtávszélesített nagyfelnire (mert nem gyári méret, alá se férne nélküle) mindig lesz pénz.
Szóval mennyit ért a kocsi, lesz-e rá guriga.
#14-es vagyok, kiegészíteném még annyival, hogy a tengernyi Facebook csoportot kihasználnám, ha nagyobb tábora van az autónak, akkor lesz sok poszt, kiemelt bejegyzés, letölthető fájlok, stb. Persze vannak elvakult fanok, de nagyon sok a reális és segítőkész arc.
Irány a Mazda 6 csoport, mehet oda a kérdés, mert itt talán lesz 1-2 válasz azzal kapcs. , ott meg a Mazda 6 tulajok fognak válaszolni a konkrét motortípusra. Csak a Googleben rákeresve egyből van 4 csoport, kapsz választ valamelyikben.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!