Ezért tényleg megbuktathatnak forgalmi vizsgán? (B) A vizsga útvonalokon rengeteg a zebra, illetve a lámpa (amiknek a többsége olyan hogy max 2-3 autó átmegy és már vált is). Ezek kb mind főúton vannak, ahol ugye lakott területen belül 50 km/h a ->
40-45 között ha mész, akkor nem lesz gond, nem fognak belekötni.
Ha kivisznek egy olyan útra, ahol ennél nagyobb a megengedett (60-70), akkor ott viszont illik (jobban) felvenni a tempót. Soksávos főút, 70-es tábla: mondta az oktatóm, hogy nem para, ha lassabb az ember, van 3 sáv, én elvagyok a külsőben, tudnak menni a többiek a belsőkben. De akkor is 50-55 legalább legyen meg.
A kreszben és a vizsgán akkor van gond, ha indokolatlanul lassú vagy, és ezzel feltartod a forgalmat.
Pl. ha sokadik vagy a sorban egy olyan lámpánál, ahol kevesen férnek át, és tudod, hogy úgysem férsz át, akkor sem egyesben csordogálsz a többiek után, minimum kettes, ha elég hosszú a szakasz, akár hàrmas is.
Az indokolatlanul lassú haladás nem jelent automatikzs bukást. Zebrához közeledve lassítani meg kötelező. Akkor is, ha teljesen kihalt az utca.
A megengedett max. nem kötelező minimum. Ha jó az út, jók a látási viszonyok, akkor 45-48 körüli sebességgel haladni normális. Ha túlléped a határt az azonnali bukta.
De akár a 25 km/h is indokolt lehet, ha a feltételek olyanok.
"Én ha közelitek hozzájuk, általában kb 40 km/h haladok, mivel ha meg kell állni akkor ne kelljen nagyokat fékeznem."
Vagyis nem tudod kiszámítani, hogy hogyan lehet 50-ről motorfékkel és normál fékezéssel megállni a kocsisor végénél?
Erre nem a tartós lassú menet a megoldás!
Rengeteg olyan helyzet van, hogy teljesen mindegy, hogy mit csinálsz, akkor is megbukhatsz, a vizsgabiztos jóindulatán múlik. (Ami meg általában nincs neki, mert magyar, utálja a munkáját, utálja az életét). A legtipikusabb példa, amikor a gyalogosnak vagy másik autónak elsőbbsége van, de mégsem indul el. Ha vársz, akkor feltartod a forgalmat, megbuktál. Ha elindulsz, akkor nem adtad meg az elsőbbséget, megbuktál. Nincs kiút.
Ezért kell kenni és akkor nincs ez a felesleges bohóckodás.
Ha üres zebrát látsz, ahol azért megjelenhet a gyalogos, akkor motorfékkel (vag enyhe fékkel) lassítani kell a biztonságos megközelítési sebességre. De nem úgy, hogy hosszasan azzal haladsz, hanem csak a döntési ponton legyen ez a sebességed. Pl. ahol belátsz a takarásba, ahonnan jöhet a gyalogos.
A lámpánál, ha zöld van, akkor változatlan 50-es sebességgel kell megközelítened. Ha átvált sárgára és csak hirtelen fékezéssel tudnál megálni, akkor lassítás nélkül át kell haladni. A KRESZ ezt engedélyezi. Ez a szabálykövetés.
Ha ennél kicsit óvatosabb vagy, az nem baj. De ha nagyon, akkor az gyenge vezetési tudásra utal.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!