Motorfékezéskor - kicsit "felbőg" a motor. Ez normális?
Lehet rosszul csinálok vmit?
Figyelt kérdés
Kezdő vagyok, most tanulgatom, próbálom használni a motorféket. 4 seb.-es autóban olyan 50 körül visszaváltok 3-ba, és igyekszem szépen lassan felengedni a kuplungot, majd olyan 30 körül vissza 2-be és megint szép lassan felengedni a kuplungot. Ilyenkor a motor hangja kissé megváltozik, mintha hangosabb lenne (felbőg), és az autón is lehet érezni, hogy erőteljesebben fékeződik. A kérdés hogy ez normális-e, vagy honnan tudom, hogy pl nem túl nagy seb.nél tettem vissza 3-ba vagy 2-be? Mi van akkor ha túl nagy seb.nél rakom vissza? A kuplungot igyekszem mindig csúsztatva ráengedni, hogy azért ne hirtelen kapja a motor a terhelést. Szerintem a motorféknél a motornak épp hogy halknak kéne lennie, hiszen gyakorlatilag nem dolgozik... köszi
2010. okt. 17. 22:30
1/7 anonim válasza:
Jól csinálod.
2010. okt. 17. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Azért bőg fel a motor, mert alacsonyabb váltófokozatban magasabban van az adott tempóhoz tartozó fordulatszám.
Kicsit lépj oda a gáznak mielőtt felengeded a kuplungot, és meg fogod találni az optimális fordulatszámot ahol nem ránt és nem bőg fel. Ha meg túl nagy tempónál teszed vissza, mondjuk kettesbe, akkor legrosszabb esetben lefejeled a kormányt az intenzív motorfék-hatás miatt, de szerintem leginkább csak a kuplungot gyilkolod vele.
2010. okt. 17. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Amit csinálsz, az téli időszakban nagyon hasznos csúszásmentes fékezésre, egyébként fölösleges manipulációnak gondolom..
2010. okt. 17. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Én nagyon ritkán használom a motorféket. Általába kuplung fékezek, persze tudom hogy ez "rossz", de már sok HIRTELEN helyzettől mentettem meg magam így.
2010. okt. 17. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Én is a gázfröccsöt ajánlom visszaváltáskor, akkor nem fontos sokat csúsztatni (nem használ a kuplungnak).
A hangosság normális, gyakorlatilag erőteljesen dolgozik, csak visszafelé, a kompressziót használja a mozgási energia csökkentésére.
Ha túl nagy sebességnél rakod vissza, túllépheti a motor az előírt legnagyobb fordulatszámot, 7-8.000 fölött hirtelen változnak meg a körülmények a motorban, nagy baj lehet a vége. Ezt a lassú kuplungengedéssel viszont úgyis érzed, ha pl 10.000-es fordulathoz váltanál vissza, félig kinyomott kuplunggal már régen észreveszed hogy túl sok és visszanyomhatod.
2010. okt. 18. 03:03
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Ez természetes, sőt 50 körül még 2-esbe is akár visszadobhatod, még akkor sem lenne baja!
2010. okt. 18. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Normális jelenség, de szerintem felesleges. Esetleg annyit tudnék javasolni, hogy tartsd alacsonyabb fordulatszámon a motort, és akkor visszaváltáskor kisebb a fordulatszám különbség, kevésbé bőg fel a motor, kevésbé intenzív a motorfék, kevésbé kopik a kuplung. Idővel ráérzel, hogy a legjobb.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!