Olvastam északi sarkkörön valami kütyüvel előfüttik a kocsinak a hüttővizét meg az utasterét eltudjon indulni ha -30 van. Van ilyesmi kütyü amivel elő lehet hütteni motorjáratás nélkül pl. Dubajiba hogy ne 50 fokba keljen egyből beülni?
Az a fűtőszál a hűtővizet fűti, hogy hamarabb bemelegedjen a motor és hamar legyen fűtés az autóban. Önmagában az utasteret nem az fűti fel. Ahhoz állófűtés kéne.
Tehát amire neked szükséged lenne a dubaji melegben nem ketyere amivel a hűtővizet hűtöd, mert azzal nem lesz hideg az utastér, hanem egy állóklíma.
Vagy olyan autót veszel ami képes előhűteni a magát. Ha netán 10 perc múlva indulnod kell, akkor telefonról beállítod az autót hűtésre és mire beszállsz már hűvös is van az autóban.
Hibridekben van előhűtés.
Pl hármas priusnak van olyan felszereltsége aminek a távirányítóján van ac gomb. Ha azt megnyomod akkor 3 percig jár a klíma.
Új volvókban telefonos app van erre, ott talán 15 percig jár a klíma (vagy amíg el nem éri a beállított hőfokot)
előfűtik, hűtővíz, hűteni, kelljen.
Ezeket kerested .
Nekem Defa márkájú van már 6 éve. Bár nem az északi sarkkörön lakom. Teljesen jó, teszi a dolgát. Én csak motor előmelegítőt kértem, de lehet hozzá kiegészítőként kapni utastér fűtő egységet is. Nem vagyok fázós, inkább a motor kopás minimalizálás érdekében fűtőm elő, hogy ne dermedt olajjal induljon, minimalizálni tudjam a hideg üzemet. Ha jár a motor szinte azonnal meleget tol a fűtés, mert gyárilag van benne elektromos kiegészítő fűtésem. Egy elektromos fűtőszál van a fűtésboxban, amit a generátor fűt elektromosan. Ez hajszárító elven bemelegíti az utastérbe fújt levegőt még a fűtésradiátorban lévő hideg víz esetén is. Aztán ahogy melegszik a víz, fokozatosan lekapcsolja az elektromos fűtőszál teljesítményét és a víz-fűtés kap szerepet. Ha ez is kevés lenne ott az ülés + kormányfűtés is.
De nem olyan újdonság ez. Az előző autómban is volt már ilyen ami csak egy 2005-ös mezei Opel Astra volt.
Én ezért gondoltam feleslegesnek az utastér fűtő egységet. Annyival tudna csak többet, hogy egy kapcsolóórával be lehetne időzíteni, hogy még a motorindítás előtt is meleg legyen az autó. Ez is gyakorlatilag egy sima kis hősugárzó, amit valahol az anyósülés lábterében szerelnek fel. A külső 230V-os csatlakozásról kapja az áramot. Gyakorlatilag kiváltja a benzines/gázolajos állófűtést. Hátránya, hogy áram kell neki. Előnye hogy zárt térben, akár a garázsban is működik. Jelenleg is sima aló-középkategóriás autóm van. Ehhez az állófűtés +800.000Ft-os tétel lett volna még 2017-ben a megrendelőlapon. Ma már simán el tudom képzelni, hogy millió fölötti tétel. Nekem ennyit nem ért. Egy ilyen elektromos rendszer töredék árból megvan.
Ez a Defa sem olyan nagy egzotikum. Sok helyen meg lehet venni. Meg persze vannak hasonlók más márkából is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!