Úgy melegszik az autóm, mintha benzines lenne. Hol keressem a hibát?
Alany egy VW passat 1.9PDTDI, 2007.
Az autóm olyan gyorsan melegszik be 90 fokra, mintha benzines lenne. 3-4 km után már üzemmeleg. Mutató nem ugrál. Akinek ilyen autója van, valaki más járt már így? Egyébként hibát nem dob ki rá.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Eddig benzines autóim voltak. Dízel most van először. Akinek van, azt mondta, hogy jóval tovább tart felmelegednie, mint egy benzinesnek. Ezt a kérdést még szerintem télen kérdezhettem meg, mikor elkezdtem rá gyűjteni.
Ezért is ijedtem meg, hogy 3-4 km után üzemmeleg az autó.
Így, hogy többen is megerősítettétek, már nem aggódom efelől.
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a gyors választ!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ilyeneket a megrögzött dízel-utálók terjesztenek. Akiknek ugyan soha nem volt, de meg vannak róla győződve, hogy ürülék. Hasonló sztereotípiák, ami egy mai dízelre nem igaz, hogy télen indításnál percekig kellene köszörülni, meg hogy lomha, nem megy, stb... Szóval szerintem fogsz még pozitívan meglepő dolgokat tapasztalni.
Télen a legkeményebb hidegben szokott kelleni 8-10 km a 90 °C-os vízhőfokhoz. De ekkor tényleg -10 alatt vagyunk, ami mostanában már ritka. Egy átlagos 0 °C körüli reggelen nálam kb 5-6 km kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Attol, hogy kozepen all a mutato meg kozel nem uzemmeleg a motor. Mar regen nem a valosagot mutatjak. Ha ranezel diagnosztikaval kb. 70-105 fok kozott kozepen fog allni a mutato. Egyszeruen igy van programozva. Arrol ne is beszeljunk, hogy ez meg csak a hutoviz. Az olajnak durvan 2x annyi ido kell, hogy bemelegedjen.
Tehat mikor eloszor eleri az "uzemmeleg" allapotot a mutato, akkor viz 70 fok korul, az olaj 35-40 korul van...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!