Ford kuga 2.0 tdci teljesítménye növelés?
Erre látatlanban nem lehet válaszolni. Nagyon erősen függ attól, hogy milyen állapotban van a motor és a hajtáslánc, valamint a fékek és a futómű. Ez már egy 30% körüli teljesítménynövelés, biztos hogy igénybe veszi az egész autót, de nem feltétlenül okoz benne kárt.
Ha teli van a motor koksszal, vacak a turbó meg nincs kompresszió, eszi az olajat vagy a porlasztók nem porlasztanak rendesen, teljesen fölösleges, első körben a gyári 136 lovas teljesítményt kellene megcélozni szoftveres módosítás nélkül.
Utána a hajtásláncot, erőátvitelt átnézni, ha teli van a váltó foghézagokkal, vacakol a kuplung vagy/és a kéttömegű lendkerék és a féltengelyek is gatyák, szintén semmi értelme ekkora nyomatéktöbbletet ráengedni.
És a féket sem érdemes elfelejteni, körülbelül 100-120Nm-el erősebb lesz az autó egy ilyen módosítás után, valahogy meg is kellene állni. Nem feltétlenül kell módosítani a fékberendezésen, de legalább a gyári és jó állapotú legyen.
Ha ez megvan, akkor az adott tuningcéggel egyeztetve mehet a móka. De én ekkor sem húznám fel ennyire, esetleg 50-60Nm-t vagy 20-25 lóerőt.
Ha igényleg a pluszot, akkor érdemes. Azért nem kevés, felső határon van szerintem amennyit érdemes rajta húzni. De inkább olyan helyet keress, ahol nem számokkal dobálóznak előre, hanem adott kocsi paraméterei alapján állítják.
Bár "úgyahogy" rendben van, és tákolt kocsinál jöhetnek problémák, ami miatt szidhatod majd a chippest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!