Napi 8 km, (4 km oda aztán 8 óra múlva 4 km vissza) munkába járásra, ennyitől nem fog hamar lemerülni az akksim?
#9 Légyszí világosítsd fel elménk, minek kell 300km-t kocsikázni 160-al? Azért, hogy az AUTÓ jól érezze magát?
Nincs erre semmilyen indok. 🙃
Az, ha sok "rossz" használat mellett elmész felesleges kirándulásokra, a tötyörgés közbeni extra kopás nem nő vissza.
Egy tippre 20 éves fiat puntonak meg nem oszt nem szoroz.
Van egy 30 éves kocsim sokat megyek ilyen 5-10 kilómétereket. Pont nem izgatja magát rajta szegényke, vagy 5 éve ez a szomorú sorsa.
Nálunk a családban van egy 1.4 szívó benzines autó, lassan 18 éves. Egyik irányba 2 másik irányba 1+2,5 km-re van használva napi szinten. Úgy 11 éve. Semmi baja, akkut szoktam néha tölteni.
A kipufogórendszer lerakódásait, illetve a regeneráló folyamatokat (amennyiben van ilyen) hivatot előcsalogatni a 160-as tempó és a 300km alatt, legalábbis ezért mondták az illetőnek. Egyébként nem kell ehhez sem 160 sem 300km, normál tempóban 100km elég. De egy 1.2 szívó Puntoban még ennek a töredéke is elég az olajban lecsapódott pára elgőzöléséhez.
Arra amit a #10-es írt. Azért kell a motorba a gyártói ajánlás szerinti motorolaj, hogy hidegen is legyen kenésed. Az, hogy hidegen nem ken az olaj, egyszerűen nem igaz, ha így lenne 2-3 indítás után minden motor kuka lenne. Ken az hidegen is, az a lényeg hogy a motor hőmérsékleti karakterisztikája és az olaj karakterisztikája lefedjék egymást. Tehát 5w-s gyártói ajánláshoz ne önts 0w-s vagy 10w-s motorolajat. Akkor se ha kopott a motor. :D Az olaj kenőképessége a motorban a hézagok méretével "együtt" változik amíg melegszik a motor. Az sem igaz, hogy bizonyos olajfuratokba nem jut el a hideg olaj, de, oda is eljut, szépen néznénk ki ha a hengerfejben vagy a főtengely csapágyazásokon nem lenne kenés amíg be nem melegszik az autó. :D
Addig üzemel a motor úgymond kenés nélkül, amíg indítás után fel nem épül az olajnyomás. Ez max. 1-2 másodperc. Aki reggel beindítja az autót és felmegy vele a pályára 100km-t majd leállítja, haza pedig vissza, nem kopik sokkal kevésbé a motor mint ha anyuka csak 3km-t oda meg ugyan ennyit megy vissza. Nem emiatt problémás a hideg üzem. Az olaj sem néz ki szörnyen, annyi hogy egyszer októberben és egyszer télen le "kell" cserélni, de volt már hogy nem cseréltük csak évi egyszer. Kicsit taknyos volt a sapka, olyankor mész vele 20-25km-t és eltűnik. Évente 1x kitakarítod a kartergáz csövet meg a pillangószelep környékét és nem lesz probléma. Nem kell 160km/h meg 300km. :D Ha magadnak nem tudod megcsinálni, akkor beviszed egy szervizbe és 20 ezerért megcsinálják. Még mindig töredéke mint havonta fél tank benzint autózgatni azért hogy "ne kopjon" a motor. :D
Bírom mindig megy ez a rövidtávra nem bírja az autó vita.
Ilyenkor szoktam mondani, hogy 1.2 CRTDI-t használok napi 2x5 km-re. 12 éves, full gyári minden. Olajcsere évente normális 5W30 olajjal. DPF/EGR/Turbó semmi probléma.
Persze vezérlés volt cserélve 5 évente. Én nem szoktam az akksit tölteni pluszban de nem árthat ha hidegben rárakja az ember egy éjszakára.
Még mindig töredéke mint havonta fél tank benzint autózgatni azért hogy "ne kopjon" a motor. :D
Nincs gond azzal, ha valaki nem érti, mi van leírva úgynevezett mondatokban. A gond azzal van, ha valaki nem érti, mi van leírva, de állást foglal. :D Tanulmányozni kéne többször, mit jelentenek ezek a leírt egységek:
"De mondjuk ott az üzemanyag neki nem került semmibe"
Esetleg meg kell kérdezni családtagot, ha már végképp nem megy. Ha van hatodikos gyerek, ő biztosan érti már.
#17 Neki nem, de a szomszednak, a masik kolleganakakinek nincs tankolokartyaja, a nagypapanak meg az anyukanak penzbe fog kerulni.
Persze hogy allast foglalok ha anyagi vonzatan es azon tul is lokott sablont puffogtat valaki.
"De mondjuk ott az üzemanyag neki nem került semmibe"
És? Ha én lennék Jocky Ewing és benzint pisálnék, akkor sem kocsikáznék egy sz@ros kocsi "lelki üdvéért" 🤣 300 kilómétert.
A részecske szűrős (sz@r) kocsimmal 4év! alatt 3x20 percet!
kocsikáztam, mert pont haza érkezésemkor kezdett regenerálni.
Kb ennyi a regenerálás, szinte soha nem pályázok, 2000-fordulat felett ritkán jár a motor, még sincs baja!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!