A régi Suzuki Swift még mindig az egyik legolcsóbban fenntartható autónak számít?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Amíg nem rohad vészesen, addig igen.
De már egyre kevesebb a rozsdamentes példány. Ugye már 20 évesek a legfiatalabbak is.
Csak azért kérdezem, mert 1-2 Suzukis csoportban dumáltam erről pár emberrel, annak kapcsán, hogy láttam, hogy a gyári nem bontott injektor a régi Swiftbe 150 ezer forint körül van. Valaki írta, hogy Suzukija van, az olcsó fenntarthatóság miatt vette, de kiszeretett belőle, az alkatrészárak miatt.
A dolog végül oda jutott, hogy valaki azt írta, hogy egy hasonló korú 4-es Passatba vagy egy 36-os BMW-be is majdhogynem ugyanannyiba kerülnek az új, nem használt, gyári alkatrészek... Ekkor azért hitetlenkedtem, hogy nehogymár egy hasonló korú BMW-t is ugyanannyi legyen javíttatni, fenntartani, mint egy Suzukit. 🙂😃
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem volt suzuki és nem mondhatom azt hogy olcsó volt.
Sőt inkább sokba került a fenntartás.
4-es:
Mondjuk ez valóban nem és ehhez nem is írják oda, hogy utángyártott. Gondolom akkor gyári lehet. Viszont valaki belinkelt egy oldalt, ahol valóban valami 147 ezer körül volt a gyári injektor, de le volt akciózva kb. 80 ezerre. Aztán ment a link alatt a vita, hogy így az árak meg úgy az árak. Valaki sorra mutatta ellenpéldának a 20-30-40 ezres injektorokat (mint most te is), de jött is rá gyorsan a reakció, hogy ne keverje az utángyártottat a gyárival, ami nem 20-30-40 ezer.
5-ös: mi volt a baj vele?
Most milyen kocsid van?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
a régi 2003 ig gyártott swift széria már kikopóban van
Megette őket a roszda sajnos
Igy az életben tartásuk sok pénzbe kerülhet, mivela lakatos drágán dolgozik
Az említett autó helyét "átvette" a suzuki ignis
Azok még nem rohadnak, megbízhatóak, és olcsó a fentartásuk!
Akinek olcsó megbízható masina kell annak a suzuki ignis a jó választás:)
Ja, amúgy én úgy tettem fel a kérdést, hogy én is régi Swiftes vagyok 7 éve. Csak kíváncsi voltam a válaszokra, mert amott kiakasztott, hogy egy hasonló korú BMW-hez is ugyanannyi az alkatrész, mint a Swifthez. 🙂
2016-ban vettem egy 2003-as Sedan 1.3 GLX-et (16V, 84 ló), 1 hónapja pedig egy szintén 1.3 GLX Sedant, igaz, az 2002-es, és az 8 szelepes 68 lovas motor van benne. Az előző 7 éven át mindig kiszolgált, kb. 2-szer hagyott csak az úton, az is azért, mert egy szar bontós önindító volt benne. Ezen kívül mindig számíthattam rá.
Nos, a rozsda. Bármilyen is a régi Suzuki, valaki szerint ilyen, valaki szerint olyan, egy dolog köztudott: a rohadás a gyenge pontja sajnos.
Bő 1 hónapja jövök haza, már az utolsó kanyarokban recsegést, ropogást hallok, éppen hogy beállok az udvarba, kiszállok, látom, hogy a jobb hatsó lengőkar a földön, mivel a tartó nyúlvány megadta magát... Szívemhez nőtt az autó, meg akartam volna csináltatni és utólag nem is lett volna annyi, mint a következő autó, átiratással, biztosítással, mindennel együtt, csak sajnos a közelben nem találtam szakembert, aki elvállalta volna. De autó mindenképp kellett a munkabajáráshoz, és mivel 7 évig teljesen meg voltam vele elégedve, így az utód is egy Swift Sedan lett, a már említett 2002-es 8 szelepes. Az alja nagyon jó állapotban van, meg úgy egyébként is!
A másikat amúgy 2 éve kilakatoltattam pár helyen (első kettő emelési pont mögött és a bal hátsó nyúlvány), egész jól megcsinálták, tart szépen a mai napig. Utána meg műszakira. 80 ezret fizettem 3 pont lakatolásáért + a műszakiért!!! 🙂 idén ment volna a következő műszakira, ugyanúgy kilakatoltattam volna most a jobb hátsót is, de a kocsi elintézte magának. ☹️. Bár már hónapok óta elég csúnya volt az a nyúlvány, bíztam benne, hogy kibírja addig. Sajnos aki 2 éve csinálta, az már csak céges/flottás autókkal foglalkozik, utcáról beesővel nem.
Én is elb@sztam sajnos, hogy hallgattam, nem figyeltem rá időben. ☹️ Az "újnál" mindenképpen figyelek rá. Amúgy azt mondják, ha kezelve van az alja rendesen, akkor nem rozsdásodik. Mondjuk Suzuki csoportokban valóban van elég sok olyan tulajdonos, akinek tényleg gyönyörűen néz ki a kocsija.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!