Kérdező.
Kezdjük azzal, ha most akarod beszereltetni, akkor nézd meg az árlistát, lehet, hogy elmegy a kedved.
Ha ilyen felszereltségű autót vettél akkor keress egy megbízható szerelőt.
Amúgy meg késtél vagy 30 évet.
Normál használat alatt azt értem, hogy nincs extrém terhelésnek kitéve. A gáz lényegesen magasabb hőmérsékleten ég, mint a benzin, ezért ha sokat van használva magas fordulatszámon, az nem tesz jót. Vagy ha sokszor vontatsz nehéz utánfutót, trélert, lakókocsit, azzal is olyan hőt generálsz, amitől károsodhatnak a szelepek.
Amúgy nincs elkésve. Jön a 700 forintos benzin, az LPG jelenleg 305 forint a lakhelyemen. Még ha jövőre 400 forintig felmegy, akkor is megéri. 220-250 ezer a beszerelés egy hétköznapi autóba.
1996-ban 90 ezerért szerelték be az LPG-t, plusz kb. 20 ezer forint egyéb költség is volt, pl. típus engedély, kpm vizsga stb. Tény, hogy az aranykora akkor volt, amikor még a PB gázpalack olyan olcsó volt, hogy abból tankolva fillérekért autózhattunk. Ma már nem éri meg palackból tankolni.
Nekem volt LPG-s kocsim, egy 93-as 2.0 Accord. 2010 környékén. Az még nem hengerenkenti rendszer volt, de nagyot igy is nagyot fogtam a fogyasztásán. Igaz elég nagy a lábam ilyen téren, ezért is vettem be a kalapba a gázzal szerelt kocsikat.
Varosban heti kb 50 km-t hasznaltam ami kb 12-13 l/100 lett volna de lpg-vel kijött 8.5-re az akkori benzi árak mellett. A heti hazajárásom meg 300 km volt, azon 7,5 l/100 a benzin vs 6l a gázos fogyasztás. (nyilvan volt hogy nem ment haza az ember de az atlag megvolt)
Ami fontos, hogy szelephézagra figyelni, olajcserénként állítani ha kell, de azert ennél több idő/km kellett h elmásszon. Baj akkor lesz ha nagyon elmászott, de ehhez tenyleg el kell hanyagolni szerintem az autót.
A masik, hogy legyen szakszerű a beszerelt rendszer, tehát pl a legszűrőházonkialakított visszarobbanásra előkészített felcsapódó "szelepnek" tuti kell lennie.
A harmadik, hogy a gyertyahezag is kicsit kisebb optimálisan, mint a standard benzinüzemnél.
Fontos, hogy ez egy regi, keverőfejes (azt hiszem) rendszerre vonatkozik, mindenkinek a saját pontos beallítasával, technológiajával tisztaban kell lennie a károk megelőzese vegett.
Összegezve: Nem káros az LPG, ha alapvetően a motor alkalmas rá és szakszerű beépítés történt. E mellett a user is legyen képben az alapokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!