Mi lehet a baj a váltóval?





+felül 1,3,5, alul 2,3,R.
Vagyis azt állítod, hogy kettő helyen van 3.fokozat de nincs 4.?
Na az hogy?
Különben alul-felül fokozat a motorokon van, az autón előre/hátra és jobbra/balra lehet tologatni a váltókart.
Szóval értelmezhetetlen a kérdés.





Egy bowdenes váltón a sebváltóváltó előre-hátra és jobbra-balra mozgás külön bowdennel adódik át a váltóra. Ha a jobbra-balra váltó bowden elszakad vagy a rögzítése kilazul, akkor az történik, amit leírtál.
Ez a jobbik eset, mert könnyen javítható. Ha a váltóban tört el a közvetítő alkatrész, az drága váltófelújítást jelent.





#2-essel értek egyet. Ha a bowden a problémás akkor az még a jobbik eset mert az könnyen javítható, cserélhető. Ha magában a váltó belsejében van a hiba ami leginkább a fogaskerekek törése akár egy vagy több akkor viszont 2 lehetőség van és mindkettő drága. Egyik a váltó felújítás ami azzal jár hogy váltó ki, szétszed és akkor felmérik a benne lévő károkat ami fogaskerekek eldarálódtak eltörtek akkor csere, plusz egy teljes váltóház tisztítás mert a sok fém maradvány okozhat gondot a még jó fogaskerekekben. Másik opció ha már a még működő fogaskerekekben is fellelhető egy nagyobb mértékű kopás ami hamarosan szintén okozhat sokkal durvább kárt akkor olcsóbb egy komplett váltócsere nyilván bontottat érdemes belerakni vagy bontott de felújítottat, és ha már ennyire széjjel van kapva akkor akármi is van érdemes kuplungot cserélni meg csapágyakat ha azok már régiek vagy még a gyáriak és már látható rajtuk a kopás jele.
Szóval lélekben készülj fel rá hogy ha nem a bowden a probléma hanem maga a váltó akkor ezekre számíthatsz. Meg persze kérj árajánlatot mindenképp és akkor lehet érdemes elgondolkodni egy autócserén is, mert egy ilyen autón elvégezni egy közel 200-300 ezres javítást szerintem nincs értelme, főleg hogy már öreg is, meg nem egy nagy eresztés maga a jármű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!