Sok 160 ezer km-t sem futott autón kuplungot cserélnek meg futóművet, ez hogyan lehet?
A céges kocsimban 380 ezer van és hibátlan benne minden, semmit nem cseréltek rajta, csak olajat, féket, aksit meg az ilyen alap dolgokat.
És még csak nem is úgy bánok vele mint a hímes tojással. Tolom neki a józan és határain belül.
A saját kocsimban ami 18 éves lesz, 264 ezer van most és abba sem cseréltem még semmit a kopó alkatrészeken kívül.
Igaz a saját csak 10 éve van nálam, de rokontól van, ő sem cserélt semmit.





Nagyon sok múlik a használaton. Még ha nem is balfék az ember, akkor is lehet az egyik napi 120 km-t ingázik autópéályán, a másik meg pirostól pirosig araszolgat.
Gondolom nem kérdés, melyiknek lesz 50 ezernél már kuplungcsere.
Ja, és még márkafüggő is. Pl. a puntokra hallom, hogy ott valahogy gyakrabban téma ez.










"És még csak nem is úgy bánok vele mint a hímes tojással. "
A kuplungot nem a "tolás" eszi meg, hanem a sok csúsztatás. Pl. van aki pirosnál nem veszi ki sebességből, csúsztatva gurul lassan előre, esetleg enyhe emelkedőn csúsztatva játszik, mert hülye szegény. Vagy csak mindegy neki.
A sajátot is mindenfele, de abba kevesebb a pályázás.
Azt viszont hajtom rendesen :DD





Típustól és vezetési technikától is függ. No meg a gumitól és a guminyomástól. Sokan feltolják 2,8-3 bar-ra a kerekeket, mert úgy kevesebbet eszik, jobban megy. Meg felteszik a keskeny gumikat nagy felnin. Egy 2-2,2 barra fújt ballonosabb gumi rengeteget elnyel az úthibákból. Az sem mindegy, hogy fékez az ember. Hogy ha van hely és látom hogy úthiba van előttem, nem lépek a fékre, mert ha ráterhelek az első futóműre a fékezéssel, ugyan az a kátyú vagy gyűrődés, gödör sokkal jobban odaver a futóműnek és a guminak is. Az autó súlya is befolyásoló tényező, egy 1,5-1,8 tonnás autó futóműve ugyan erősebb mint egy kisebb autóé, de minden úthibánál többet kap. Egy 1000 kilós kis autóval más a helyzet. Volt már olyan autóm aminek az első futóműve borzasztóan alul van méretezve gyárilag, tényleg 1 max. 2 évet bírt hiba nélkül. Ez francia autó volt, ami ugyan tényleg kényelmes, alig éreztél benne úthibát, na de hova lett az úthiba? Elnyelte a futómű, a kényelemnek ára vna. Meg volt olyan is, aminek kemény, masszív volt a felépítése, svéd, nem nagyon kellett hozzányúlni a futóműhöz. Ez viszont baromira kényelmetlen volt, szétverte a vesédet, derekadat, nyakadat, de nem ment szét a futómű. Meg ami még nagyon eszi a futóművet, kormányművet és a kuplungot egyaránt, az a párhuzamos parkolás szűk helyeken. Aki egy nap 6-8x párhuzamosan parkol minden nap, mert mondjuk ott lakik vagy dolgozik, 1 év alatt koptat annyit az egész futómű és hajtáslánc rendszeren, mint más aki csak begurul a kapubeállón vagy betolat a párhuzamos parkolóba, 5 év alatt az összes használatával.
A kuplungnál pedig az a helyzet amit a #3 leírt.










#3: a mostani kuplungokat nagyon ritkán kell azért javítani, mert elfogyott a kopóréteg.
A sok falábú, aki nem csúsztatja, csak rugdossa a pedált, meg 1000 fordulaton erőlteti a motort, tönkreveri a kettőstömegű lendkereket, ami kuplungcserét jelent.





8 nem is az elfogyással van baj. Megég a felület, kikemébyedik az anyag…
Nekem kezdõként egyszer letört majdnem a negyede a kopó résznek, egy durvább indulásnál, hagyomábyos kuplungnál.
A kettõs tönegûben igazat adok természetesen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!