Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem állítja meg az...

Miért nem állítja meg az autómat a kézifék?

Figyelt kérdés
Kíváncsiságbol 20km/h körül be rántottam fullra de igazából annyi történt hogy hallotam a hátsó kerekek súrlódását a betonon de a kocsi ment tovább mintha mi sem történt volna. Focus kombi
2023. aug. 1. 09:28
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Na, vajon miért? Mert berántottad fullra, amivel annyit értél el, hogy megcsúszott a kerék. Ha kézifékkel akarsz lassítani, fokozatosan húzod, de inkább ne játssz vele, nem véletlenül rögzítőfék a leánykori neve.
2023. aug. 1. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Megállítja, csak lassabban, mivel nem ez a célja.

Ha blokkolni tudta a kereket, akkor nincs gond a kézifékkel.

2023. aug. 1. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Megállítja idővel, de a hátsó kerékkel elég gyenge fékerőt lehet produkálni (20-30%-a a teljes fékerőnek)

Eleve a személyautok hátulja könnyebb, es ehhez még hozzájön a súlypont előre mozdulása fékezéskor, méginkább "elkönnyül" a kocsi hátulja.

2023. aug. 1. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
3-assal értek egyet
2023. aug. 1. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Plusz tegyük hozzá, hogy ha már csúszik, akkor nem is annyira hatékony a fék. Motorosok is vészfékezéskor figyelnek, hogy a fékerőt fokozatosan építjük, mert különben egyből csúszik, ha meg csúszik, csak picit visszavenni, mert a hirtelen megtapadásból is szép nagy esések keletkeznek. A csúszás meg mindig növeli a fékutat.
2023. aug. 1. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

5: a motorosokkal furcsa példát hoztal mert a 3as amit írt amiatt illik a motorosoknak az első és a hátsó féket hasznalni. A hátsó fekezesekor kicsit a segge is megul, így kevéssé bólint előre amikor az elsővel is fékez.

Nekem a vfr-en ilyen a fék. De veszfekezeskor kevesen bohockodnak ezzel, hisz nincs sok idejuk

2023. aug. 2. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

#6 Persze. Mindig együtt használjuk a kettőt, sőt, motoron ugye amikor vészfékezni kell, a hátsó féket egyből alkalmazod, az elsőt meg csak egy fél tized másodperccel később, mert ugye nem éred el, amíg nem engeded el a gázt. Az kritikus, hogy a hátsó egy fél pillanattal hamarabb induljon, mint az első, mert különben úgy leül az eleje, hogy a hátsó nem ér semmit.


Ami a VFR-eden van, az a dual fék, három dugattyúból a hátsón egyet működtet az első fék is meg fordítva. ABS és kipörgésgátló után a legjobb biztonsági mechanizmus a világon. De a legfontosabb eljárni tréningre, ABS nélkül is megtanulni vészfékezni, aztán élesben a tudás mellé még ott lesz az ABS meg a dual fék meg az elektronika. Nekem egy 2001-es nagyon buta Hornetem van, csúsztam is már meg mindkét kerékkel, ott meg a terepes technikai tréningen tanult ösztön mentett meg, hogy nem a kuplungot rántottam be, hanem a gázt.

Persze tudom, sok motoros szinte csak első féket használ. Én hátsó féken mindig fékkészenlétben vagyok, ha bármi váratlan történik, az az első, amit használok.

2023. aug. 2. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!