A 2-3 személyes kisbuszok miért vannak mindig tehergépkocsiként vizsgáztatva?
A tehergépkocsiknak nem látom előnyét. A biztositásnál A0-rol indulsz, szigorubbak a sebességhatárok, AFA-t kell fizetni és aki nem vállalkozo az nem is tudja ezt visszaigényelni.
Viszont lehet hogy magánszemélynek is szüksége lehet egy rakteres kisbuszra ha sajat célre akar szállitani valamit.
Ilyen esetben jobb a 7 vagy 9 személyes kisbusz és kiszedni az üléseket.
A pickupok is tehergépkocsit. Viszont ha valakinek az tetszik akkor tgk miatt drágább és nem is mehet 90-el.
Ha ilyen furgonokra gondolsz, munkahelyemen voltak Citroen Jumperek, Jumpyk, Nemok. Ezek mind 2-3 személyesek, mögötte raktér. Pickupból Mitsubishi L200, igaz ez 5 személyes + mögötte a plató.
Ezekkel mind 90/130-cal közlekedtünk sok százezer km-en át, sok éven keresztül. Traffipax előtt is mentem el, nem egy előtt. Fix traffik előtt szinte naponta. Közúti ellenőrzésen is állítottak meg ilyen autókkal. De soha semmi büntetés, csekk nem jött.
Az áfa, biztosítás és hasonló dolgokról nem tudok nyilatkozni, ezt a cég intézte.
Ceg azert veszi mert visszaigenyli az afat es a tevekenysegehez tudja hasznalni a platos, zart rakteres autokat.
Viszont te mint maganszemely nem tudsz AFAT visszaigenyelni, a biztositasodnal a besorolasod A00 lesz, akkor is ha elotte volt mar szemelyautod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!