Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kérhetek egy kis segítséget...

Kérhetek egy kis segítséget logikai eszmefuttatásomhoz?

Figyelt kérdés

Az autó VW Polo '96, 1.0, 3a.

Menet közben gondolt egyet, mint ha visszaváltottam volna kettesbe. Motorfék, leállt. Nem indul.

Egyszer már nem indult, akkor valaki megb@sztatta valamelyik relét, indult is.


Amire gondoltam, hibakeresésnek:

AC jár-e? A motornál jön-e az üzemanyag az injektorba?


Gyertyapipa végén van-e szikra? Trafó megkapja-e a 12V-ot? A relét leellenőrizni. (Aki b@sztatta, mondta, hogy ez a lelke a gyújtásnak)


A logikai bukfenc kérdése ott merült fel nekem, hogy menet közben megadhatja-e magát a trafó és / vagy a relé?


Melyik lehet az a relé?


Nézzek-e meg mást is?


2023. júl. 27. 07:59
 1/9 anonim ***** válasza:

Én a gyújtáskapcsolóval kezdeném. Utána testpontok. Majd az üzemanyagszivattyút kapcsoló relé és maga a szivattyú ellenőrzése.

Miután leállt, kulcs ki-be és indul? Hallani az üzemanyag szivattyút mikor ráadod a gyújtást?

2023. júl. 27. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Utána többszöri próbára sem indul. A szivattyú zúg. Egyszer már cseréltem az ACt, tudom, milyen hangja kell legyen.
2023. júl. 27. 08:54
 3/9 anonim ***** válasza:

Akkor gyujtas oldalon keresd a hibat. Vagy az injektoroknal.

Hibakod nincs?

2023. júl. 27. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Ebben még nincs olyan...
2023. júl. 27. 09:39
 5/9 krwkco ***** válasza:

Hallgasd meg most, amig működik, hogy milyen hangjuk van az injektoroknak. (Vagy hangja, ha központi szívócső befecskendezéses.) Tapintásra érzed-e, ahogy működnek. Esetleg egy nagy csavarhúzó fémrészét az injektorhoz, a nyelét a füledhez illesztve hallgatózz. Ezt szerelés nélkül is meg tudod tenni.

Ha hibaállapotban nem működnek az injektorok indítózás közben és szikra sincs, akkor biztos hogy szenzor (pl. főtengelyszenzor) vagy központi egység probléma.

2023. júl. 27. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 krwkco ***** válasza:
Egyébként, ha valaki megpiszkál egy relét és utána beindul, az lehet attól is, hogy közben lehült a motor. Ha valami melegen megjelenő kontakthiba van.
2023. júl. 27. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
#6 Ennek nagyon kicsi a valószínűsége, mondhatni nulla. Üzemmeleg motor még 1 óra állás után is közel üzemmeleg. 2-3 óra mire 30 fokot hűlik a víz.
2023. júl. 27. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 krwkco ***** válasza:
Működés közben a motor egyes részei bőven a hűtővíz hőfoka fölé melegedhetnek. Ha leáll az égés, akkor ez hamar kiegyenlítődik 80-90 fok környékére. Fél óra hűlés is elég lehet egy nem induló motornál.
2023. júl. 27. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A motor ezen része az égéster és közvetlen környezete. Ott egy elektromos alkatrész van, a gyertya anód-katód oldali vége, ahol érintkezési hibáról (hogy téged idézzelek "melegen megjelenő kontakthiba") nem igen beszélhetünk. De tény, hogy a keverékképzésben okozhat változást a fél óra pihenő. Jobban belegondolva, akár az injektorban is okozhat változást, de az sem kontkathiba alapú, inkább mechanikai.

Mj.: nem kötekedni akarok, csak pontosítani az eszmefuttatást a kérdezőnek. :)

2023. júl. 27. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!