Kérhetek egy kis segítséget logikai eszmefuttatásomhoz?
Az autó VW Polo '96, 1.0, 3a.
Menet közben gondolt egyet, mint ha visszaváltottam volna kettesbe. Motorfék, leállt. Nem indul.
Egyszer már nem indult, akkor valaki megb@sztatta valamelyik relét, indult is.
Amire gondoltam, hibakeresésnek:
AC jár-e? A motornál jön-e az üzemanyag az injektorba?
Gyertyapipa végén van-e szikra? Trafó megkapja-e a 12V-ot? A relét leellenőrizni. (Aki b@sztatta, mondta, hogy ez a lelke a gyújtásnak)
A logikai bukfenc kérdése ott merült fel nekem, hogy menet közben megadhatja-e magát a trafó és / vagy a relé?
Melyik lehet az a relé?
Nézzek-e meg mást is?





Én a gyújtáskapcsolóval kezdeném. Utána testpontok. Majd az üzemanyagszivattyút kapcsoló relé és maga a szivattyú ellenőrzése.
Miután leállt, kulcs ki-be és indul? Hallani az üzemanyag szivattyút mikor ráadod a gyújtást?





Akkor gyujtas oldalon keresd a hibat. Vagy az injektoroknal.
Hibakod nincs?





Hallgasd meg most, amig működik, hogy milyen hangjuk van az injektoroknak. (Vagy hangja, ha központi szívócső befecskendezéses.) Tapintásra érzed-e, ahogy működnek. Esetleg egy nagy csavarhúzó fémrészét az injektorhoz, a nyelét a füledhez illesztve hallgatózz. Ezt szerelés nélkül is meg tudod tenni.
Ha hibaállapotban nem működnek az injektorok indítózás közben és szikra sincs, akkor biztos hogy szenzor (pl. főtengelyszenzor) vagy központi egység probléma.




















A motor ezen része az égéster és közvetlen környezete. Ott egy elektromos alkatrész van, a gyertya anód-katód oldali vége, ahol érintkezési hibáról (hogy téged idézzelek "melegen megjelenő kontakthiba") nem igen beszélhetünk. De tény, hogy a keverékképzésben okozhat változást a fél óra pihenő. Jobban belegondolva, akár az injektorban is okozhat változást, de az sem kontkathiba alapú, inkább mechanikai.
Mj.: nem kötekedni akarok, csak pontosítani az eszmefuttatást a kérdezőnek. :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!