Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A gear ratiot hogyan lehet...

A gear ratiot hogyan lehet lefordítani magyarra és hogyan lehet átállítani két verseny közt, ha ugyanarról az autóról van szó?

Figyelt kérdés
Ez is tudtommal tuningolható, úgymond. Az a lényege, hogy ha low (alacsony) a gear ratio, az olyan mint a régi autó tipikusan, amikor gázolják, tehát 1 essel nem tud menni, csak pár kilométer per órával, hamar váltani kell 2 esbe, majd 3 asba. Ezzel szemben, ha high (magas) gear ratio ja van, akkor olyan, mint amit láttam egy modernebb BMW ben ülve, aki vezetett, megküldte és 1 essel gyorsabban tudott menni, bár egy idő után kínlódott a motor, de sokkal később kellett 2 esbe váltania mint egy régebbi autóban. Amit észrevettem autósportok esetén, rallis autóknak tipikusan buckás utakon alacsony, aszfaltos utakon, versenypályán az autóknak magas az ilyen ratioja. Az elsőnek tipikusan nincs akkora végsebessége, a másodiknak nagyobb, gyorsabban tud menni, ha eléri a max sebességet és fordulatszámot. Kérdés, hogyan lehet ezt átállítani, ha például elviszem az autót egy műhelybe? Ki tudná ezt módosítani? Kell hozzá valamilyen engedély?
2023. júl. 26. 18:45
 1/2 anonim ***** válasza:
68%

A magyar neve áttétel. A low gear ratio vagy low gearing magyarul rövid áttétel, a high gear ratio vagy high gearing pedig hosszú áttétel.

Ha a váltó áttételezése egyébként jó, akkor a végáttétel módosításával lehet mókolni: ha hosszabbra cseréled, romlik a gyorsulás, de növekszik a végsebesség (egy darabig), ha rövidebbre, akkor jobb a gyorsulás, de alacsonyabb a végsebesség. Ha az adott típushoz elérhető a gyáritól eltérő áttételű differenciálmű, akkor egy autószerelő ki tudja neked cserélni.

2023. júl. 26. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
100%

Áttételi arány. Általában köznyelvben simán áttételezésnek hívják.


Senki, nem módosítható. Max úgy módosítható, hogy cseréled a komplett váltót és felraksz egy olyat, aminek más az áttételezése. A ralliban nem tudom hogy működik, annak idején az F1-ben, mikor még a szabályok engedélyezték a módosítását, akkor modulárisan volt megépítve a kazetta, baromi könnyedén szét lehetett húzni a kazettát és bármikor bármelyik fogaskereket átcserélni egy másikra, így változtatva az áttételi arányt. Az utcai autók nem így működnek, azokban nem tudod csak úgy cserélgetni a fogaskerekeket. Technikailag lehetséges LENNE, de a valóságban kivitelezni teljesen értelmetlen. Alsó hangon egy napos mutatvány cserélni, feltételezve, hogy értesz is hozzá és nem először csinálod. Ellenkező esetben több napos művelet.

2023. júl. 26. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!