Mi történik ha külföldön robban le az autó?
Akivel történt már ilyen eset, mit tett? hazahozatta? megjavítatta ott?
Mennyire volt nagy macera és mennyibe került pl a hazahozatal?
Vagy hazahozatod. Ez nyílván költséges, mondjuk az se mindegy, hogy honnan és kivel szállíttatod.
Vagy ott megjavíttatod. Ez ugye attól is függ, hogy mekkora a gond illetve, hogy melyik ország. Itt ugye még az is gond lehet, hogy mikorra tudják vállalni.
Ezért jó assistance szolgáltatást igényelni.
Az Assistancéről:
A legdrágábbat kötöttem meg. A Tátrában lerobbant a kocsim. A magyar nyelvű operátor az kb. azon a szinten beszélt a nyelvünkön, mint a kabarékban a kici kínai. Mindegy. De kiderült, ha az út mellett javítják, akkor mindent fizet. Ha műhelybe kell vinni, akkor semmit, csak a szállítást.
például
Az osztrák alpokban megáll az autód, nincs asszisztance biztositásod és 600km-re vagy az otthonodtól
Mit csinálsz? Aki járt már igy azok beszámolója érdekelne főleg
Leirtak előttem... Összefoglalva:
1. Hazahozatod traileren qva drágán.
2. Elszállíttatod a legközelebbi szerelőhöz és megcsináltatod.
3. Szerelőt hívsz és vagy meg tudja ott csinálni vagy nem.
4. Assistance szolgáltatást kötni út előtt, ha gebasz van nekik szolni.
Amit nem írtak:
1. Otthagyod a gyászba mert nem ér annyit az autó.
2. Megveszed az alkatrészt, szerszámokat és megcsinalod út szélén (ha olyan a hiba).
3. Otthagyod valahol, hazajössz ahogy tudsz majd visszamész szerelővel (ha olyan a hiba ami helyben javítható).
Én eddig külföldön nem rohadtam le. 3x hazánkban.
Egyszer itt a faluban szakadt ki az alsó gömbcsukló.
Fel lett emelővel nyomva a golyalab a helyére és sok-sok rézdróttal betekertem és be lett tolva egy ház udvarába aki előtt történt.
Pár nap múlva alkatrészekkel visszamentem megcsinalni.
Másik már izgisebb sztori.
Szigetszentmiklósnal pont M0 felhajtás előtt eldurrant a vadiúj kuplung gumitömlő.
Nem voltam elég bátor bevallalni a haza utat kuplung nélkül mert ha nagy a forgalom akkor szívás anélkül váltani.
Így beálltam vele egy kis utcába, másnap visszamentem összetákoltam fém csővel meg kötözőkkel és úgy haza tudtam jönni.
Harmadik izgalmasabb volt. Úgy 350km-re otthontol egy nagy fekezesnel beesett a pedál. Na mondom faxa, eldurrant a gumifékcső, itt rohadunk meg a semmi közepén.
De aztán látom hogy a fém fékcsőből spriccel a fekfolyadek... Hallelujja.
Vágott gumi üzemanyagcső ráhúz, fém bilincs jó erősen meghúz és kész! Csak nem tudtam légteleniteni mert pont az a bal hátsó légtelenito csavar volt elnyalva.
Szóval M3 végig haza óvatosan, rohadt nagy féktávot tartva haza tudtam jönni levegős fékkel ami kb 50%-os lehetett...
Jó kis kaland volt 🙂
Egyébként ha az embernek egyszerű autója van (ami már nagyon ritka) és ért a szereleshez illetve tud improzni és vannak cuccok a csomitartoban akkor jó eséllyel meg lehet úszni egy kis útszéli szerelessel.
Ha kisebb dolog, akkor megcsináltatom helyi szervizben, ha nagyobb, akkor tréler.
De szerencsére még csak kisebb dolog volt és az is céges autón.
A hosszbordásszíj szakadt el Bajorországban.
De mázlim volt, mert egy magyar srác pont megállt, aki egy közeli szervizben dolgozott, ahol másnap reggel megcsinálták, így szervizt sem kellett keresnem és a kommunikációval sem volt probléma.
9: előtte volt 2-3 hete műszakin az autó az a vicc :)
Annyit vettem észre előtte 500-1000 méterrel, hogy mintha elkezdene balra húzni az autó majd jobbra és vissza. Mintha valami imbolygás lenne, de gondoltam csak beképzeltem.
De aztán nem mert egy behajtóról kifordulás után jött is a csatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!